رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه و دستور پخت جوجه چینی

جوجه چینی,www.res2ran.com

مواد لازم

آرد گندم یك لیوان
آرد برنج نصف لیوان
آرد ذرت نصف لیوان
بیكینگ پودر یك قاشق مرباخوری 
ماء الشعیر بدون طعم یك شیشه
سیب زمینی آب پز 2 عدد
پیاز 2 عدد
سینه مرغ یك عدد كامل
نمك به مقدار لازم

 

طرز تهيه

  1. آرد گندم، آرد برنج، آرد ذرت، بیكینگ پودر و نمك را با هم مخلوط می كنیم. سپس كم كم ماءالشعیر را به مخلوط اضافه می كنیم تا جایی كه غلظت خمیر مانند غلظت حلیم شود. سپس می گذاریم تا خمیر به مدت 2 ساعت بماند.
  2. آرد گندم، آرد برنج، آرد ذرت، بیكینگ پودر و نمك را با هم مخلوط می كنیم. سپس كم كم ماءالشعیر را به مخلوط اضافه می كنیم تا جایی كه غلظت خمیر مانند غلظت حلیم شود. سپس می گذاریم تا خمیر به مدت 2 ساعت بماند.
  3. پس از این مرحله سیب زمینی های آب پز و پیاز را به شكل حلقه حلقه برش می دهیم. سپس آنها را در همان خمیر می زنیم و در روغن سرخ می كنیم. البته بایستی توجه داشته باشید كه سیب زمینی ها را جدا سرخ كنید و پیازها را جدا، یعنی با هم سرخ نكنید.
  4. مزیت غذا این است كه با وجود این كه سرخ می شود، روغن زیادی به خود جذب نمی كند. با این همه اگر بخواهید فیله سرخ شده همان مقدار كم روغن را هم نداشته باشد، می توانید فیله ها را بعد از سرخ شدن، روی یك پارچه سفید تمیز قرار دهید تا روغن داخل آنها كاملا خارج شود.استفاده از پياز و سيب زميني بستگي به ذائقه شما دارد و در صورت دلخواه مي توانيد از آنها استفاده کنيد. اين غذا، يک غذاي بسيار خوشمزه و لذيذ است که مي توانيد با سس گوجه فرنگي يا سس هزار جزيزه آن را ميل کنيد.

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 5 )
  • همشهری  در تاریخ 9 شهریور 1390 :

    این دستور پخت برام خیلی جالب بود خیلی خوشحال شدم از سر کنجکاوی سری به سایتتون زدم.سایتتون محیط کاربری قشنگی داره موفق باشید.


  • همكاربا21 سال سابقه  در تاریخ 17 شهریور 1390 :

    نه سس گوجه نه سس هزار جزيره فقط سس تاتاربراي جوجه جيني خوشمزولذيذ ميكنه


  • دقیق  در تاریخ 7 تیر 1393 :

    همه سایتها را برای این غذا و روش های پخت را چک کردم ، اگر عکس ضمیمه شده در بالا با همین روش تهیه شده باشد روش اصلی همین است بخصوص آنکه از تخم مرغ هم استفاده نشده است. ضمنا اگر چه سس به انتخاب شخص مصرف کننده بستگی دارد ولی در تمام سس های معرفی شده از طعم دهنده خردل خبری نیست که حضور آن در غذاهای اینچنینی ضروری است بخصوص برای ذائقه های ایرانی ها که حساسیت خود را در اثر مصرف فست فودها از دست داده اند و شما بعنوان آشپز مجبورید تا با سس سالم همراه غذا ذائقه آنرا تحریک کنید


  • لیلا زمانی  در تاریخ 6 بهمن 1398 :

    راستی تو دستور راجع به فیله مرغ اشاره نکردید


  • رنجبر  در تاریخ 25 اردیبهشت 1399 :

    این دستور ناقصه اصلا نگفته فیله های مرغو چیکار کنیم


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
خوراک استیک

رستوران های ایرانی © 2009