رستوران های ایرانی شیراز

جشن غذاهای ایرانی برپا می‌شود

جشنواره غذا res2ran.com

 نخستین جشنواره سراسری غذاهای ایرانی با عنوان غذای خوب برای همه با هدف آشتی ایرانیان با غذا و توجه به تنوع و سلامت غذایی قرار است از 19 تا 25‌اردیبهشت ماه 1391 در مجموعه ورزشی انقلاب تهران برگزار شود تا علاوه بر ارائه غذاهای محلی کشور ،گردشگران علاقه‌مند به تنوع غذایی در ایران نیز در این جشنواره شرکت کنند.
ابوالحسن خلیلی دبیرکل کانون صنایع غذایی ایران که متولی برگزاری نخستین جشنواره سراسری غذاهای ایرانی است صبح دیروز در نشسستی که با خبرنگاران داشت با اعلام خبر برگزاری این برنامه در مجموعه انقلاب تهران گفت: در جشنواره غذای خوب برای همه علاوه بر حضور برندهای مشهور غذایی تولیداتی که هنوز برند نشده ولی کیفیت مناسب را دارند نیز عرضه می‌شوند. وی هدف از برگزاری جشنواره غذای خوب برای همه را ارائه تولیدات با نشان سلامت و آشتی مردم با غذای خوب دانست و افزود: سعی بر این است که چرخه غذاهای محلی ایرانی را کامل کنیم تا در بلندمدت جاذبه‌های بومی صنعت غذای خود را در صنعت گردشگری نیز جا انداخته و بتوانیم در موضوع تنوع غذایی در صنعت گردشگری فعالیت کنیم.

قرار است در این جشنواره سایر استان‌های کشور نیز به ارائه غذاهای خود اقدام کنند. دبیرکل کانون صنایع غذایی ایران همچنین در پاسخ به این سؤال که غذاهای ایرانی تا چه اندازه قادر به حضور در صنعت گردشگری کشور در بازارهای جهانی هستند، گفت: متأسفانه هنوز قادر به شناخت واقعی از غذاهای ایرانی نشده‌ایم و در منوی رستوران‌ها نیز تنها چند نوع غذا مشاهده می‌شود که نمی‌توان در این صورت به‌دنبال بین‌المللی کردن غذاهای ایرانی بود.

وی افزود: سؤالات و ابهامات ایجاد شده در زمینه قابلیت عرضه غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری تلنگری به متولیان فرهنگی و گردشگری است چون تاکنون نتوانسته‌ایم از جاذبه غذایی در صنعت گردشگری استفاده کنیم. سازمان جهانی گردشگری تنوع غذایی را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری در جهان به رسمیت شناخته و براساس آن کشورهای دارای تنوع غذایی را با عنوان کشور مقصد گردشگری غذا معرفی می‌کند.

سازمان جهانی گردشگری همچنین کشورها را به معرفی تنوع غذایی خود به‌عنوان یکی از شاخه‌های گردشگری در جهان تشویق می‌کند. براین اساس کشورهای دارای تنوع غذایی بیشتر به‌عنوان مقاصد گردشگری برتر در میان کشورهای گردشگرپذیر معرفی می‌شوند.

 
نظرات ارسال شده ( 4 )
  • نگین بهرام نیا  در تاریخ 30 فروردین 1391 :

    بیاید در شیراز هم یک جشنواره یا یک مسابقه غذا راه بندازید.


  • iman moniri  در تاریخ 11 اردیبهشت 1391 :

    با عرض سلام و ادب . . . خدایی اینکارهارو باید توی شیراز انجام بدن چون شخصاً معتقدم شیراز جنت تراز از فرهنگ ، پیشینه و غنای بسیار ارزشمند و فاخری در تمام جهات مخصوصاً از نظر رنگینی ، کیفیت ، وسعت دامنه تنوع غذایی برخورداره و اساساً ما شیرازیها به شدت به نوع , کیفیت و کمیت سفره غذایی خودمون اهمیت میدیم ، مثلاً : خدایی شما کجا رو سراغ دارید که حتی معمولی ترین شخص اون جامعه هم واسه یه ناهار ساده , شصت مدل ترشی و سالاد رو با سبزی خوردن و . . . کنار هم بچینه فقط واسه اینکه میخواد ناهارش بهش بچسبه و بهش حال بده ؟؟؟؟ کلاً ما شیرازیها خیییییییییلی باحالیم :))


  • سارا  در تاریخ 16 اردیبهشت 1391 :

    سلام اگه ما بخوایم یه جشنواره خیریه غذا راه بندازیم شما ساپورتمون می کنید؟


  • مدیریت  در تاریخ 17 اردیبهشت 1391 :

    خدمت خانم سارا : بله ، در صورتی که برنامه را بدونیم و در زمینه کاری خودمون اگر کمکی بتونیم در خدمت هستیم . قبلا هم برنامه های این چنین در شیراز توسط انجمن امداد دانشجویی امام علی برگزار شده بود.


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
پیتزا مرغ و قارچ

رستوران های ایرانی © 2009