رستوران های ایرانی شیراز

مصاحبه با آقای صالحی ، ریاست اتحادیه صنف رستوران های شیراز

اوایل مرداد ماه (1390 ) قراری تنظیم کردیم تا گپی دوستانه داشته باشیم با جناب آقای کورش صالحی ریاست اتحادیه صنف رستوران ها و تالارهای پذیرایی شیراز ، و متصدی رستوران شاطر عباس . نتیجه این گفتگو را به صورت خلاصه میخوانید : 

کورش صالحی - متصدی رستوران شاطرعباس - رئیس صنف رستوران های شیراز res2ran.com

1. یه معرفی از صنف رستوران های شیراز داشته باشید ؟ 
اولین کار صنف دادن مجوز و پروانه کسب . جلوگیری از تداخل صنفی و واحد های بدون پروانه کسب ، ایجاد رقابت سالم بین واحد ها ، بررسی و پیگیری شکایات مردمی و تمامی مشکلات مربوط به واحد های صنفی ،

2. اگر یکی بخواد رستوران بزنه چه مراحلی رو باید طی کنه ؟ میتونید مراحل رو به ترتیب شرح بدید ؟
واحد های صنفی ما به چند دسته تقسیم میشوند : تالار پذیرایی ، رستوران و سفره خانه های سنتی ، چلوکبابی ، غذای بیرون بر و تشریفات .
قوانین متفاوتی برای تاسیس رسته های مختلف وضع گردیده است ، مثلا مساحت حداقل تالارهای پذیرایی 600 مترمربع و برای رستوران 450 متر مربع ، چلوکبابی 200 متر و غذای بیرون بر 140 متر و ... می باشد. علاوه بر این بخش های مختلف هر مجموعه نظیر آشپزخانه ، سالن پذیرایی ، سرویس بهداشتی ، اتاق کارگر و ... نیز دارای مقرراتی است که همه این اطلاعات در اتحادیه موجود می باشد .
مراحل کار نیز به این صورت است که متقاضی مدارک لازم رو تهیه و در اختیار ما قرار میده . پس از بررسی بازرس اتحادیه از محل بازدید و در صورت تطابق با شرایط تاییدیه صادر می نماید . سپس از سوی اتحادیه استعلام هایی از اداره اماکن ، اداره بهداشت ، شهرداری و مرکز آموزش های حرفه ای صورت گرفته و پس از دریافت نتیجه پروانه کسب صادر خواهد شد .

3. شما در حال حاضر نائب رئیس اتحادیه رستوران های کشوری نیز هستید . هدف کلی از تاسیس این اتحادیه چی بوده ؟
هدف اصلی این اتحادیه همگن شدن واحد های صنفی در سطح کشور ، ارتباط موثر متصدیان واحد ها با یکدیگر ، نرخ گذاری در سطح کشوری بر اساس ضوابط و مسائلی از این دست می باشد .

4. شاطر عباس دقیقا کی افتتاح شد ؟
سال 1363 شاطر عباس شروع به کار کرد . پروانه کسب با دو سال تاخیر در سال 1365 صادر شد .

5. قبل از شاطرعباس به چه کاری مشغول بودید ؟
من مهندس کنترل پرواز هستم ، زمانی که بنده در برج مراقبت شیراز کار میکردم ، ترافیک بسیار سنگین بود ،در شیفت ما حدود 35 پرسنل مشغول کار بود . بعد از انقلاب ترافیک هوایی بشدت کاهش پیدا کرد و تعدیل نیرو کردن و ...

6. در حال حاضر به نظرتون بزرگترین مشکل مدیریت رستوران چیست ؟
کار رستوران یک کار بدون توقف و بسیار خسته کننده ایه . بعضی ها تحمل سختیهای این حرفه رو ندارن و زود جا میزنن . توی هر کاری انسان با پشتکار و تداوم میتونه موفق بشه . توی رستوران داری وجدان کاری باید وجود داشته باشه . کاریه که به نحوی با جان آدم ها در ارتباطه . من یه روز پای صحبت یکی از صاحبان اغذیه فروشی ها نشسته بودم ، میگفت من هفت روز روغن سرخ کردنی رو عوض نمیکنم ! خب از هر چیزی بگذریم ، این آدم جواب خدا رو چطور میخواد بده ؟! و یه مورد دیگه اینکه افرادی که وارد این کار میشن باید سواد لازم رو داشته باشن . من شخصا تقاضا کردم این صنف از رسته تولیدی،خدماتی به رسته فنی،صنعتی تبدیل بشه تا افراد با مدرک تحصیلی مناسب بتونن وارد این حرفه بشن .
 

7. میتونید به غیر از مجموعه خودتون یه رستوران خوب و یک فست فود خوب رو در شیراز معرفی کنید ؟
رستوران صوفی و پیتزای شن رو دوست دارم .
 

8. در مورد خود وبسایت نظر و پیشنهادی اگر دارید بفرمایید ؟
من اصولا جوون ها رو دوست دارم ، مخصوصا جوون های فعال و با پشتکار ، یکی از علت هایی که من هنوز سرپا هستم و با انرژی کار میکنم اینه که با جوون ها کار میکنم . اکثر دوست های من در بازه سنی 20 تا 40 هستن . شما جوان هستید . ما انرژی رو از شما میگیریم . در مجموع اگر کاری از ما در جهت رشد و ارتقای وبسایت شما ساخته است دریغ نخواهیم کرد . 

 

 
نظرات ارسال شده ( 13 )
  • مجتبی  در تاریخ 22 مرداد 1390 :

    کاش علت نامگذاری اسم رستوران شاطرعباس رو هم ازشون میپرسیدین.


  • نویسنده  در تاریخ 23 مرداد 1390 :

    در مورد نام شاطر عباس رجوع شود به : www.shaterabbas.org


  • یاسمن  در تاریخ 9 اسفند 1392 :

    تشریفات دهکده اقای زارع . سر ما کلاه گذاشت ابروی مارو تو مجلسم داخل باغ هزاردستان بردن من نظر شماره 1 شما رو قبول ندارم .


  • بابک  در تاریخ 11 شهریور 1393 :

    چرا مساحت بیرون بر میبایست 140 متر باشد قبلا این مساحت خیلی کمتر بود متاسفانه خیلی از مدیران و راسای اتحایه ها با تنگ نظری و غیر رقابتی کردن رسته صنفی خود از ورود نیروهای جدید خودداری میکنند با تشکر از سایت خوبتان


  • ارشیا  در تاریخ 12 اردیبهشت 1394 :

    سلام دستت درد نکنه ممنون از انکه ایجاد کار میکنید از اقا صالحی و همه صاحبان رستورانها و بیرن بر ها


  • حبیبی مهر،،داش آکل،  در تاریخ 6 تیر 1394 :

    باسلام و تشکر،خسته نباشید به آقای صالحی و شما و همه عزیزانی که برای شیراز و کشور عزیزمون ایران باتلاش و حمایت و خدمات ارزندشون گامی بهترو بزرگتر برای موفقیت هرچه بیشتر این شهر و کشورمون بر میدارن و سلامتی روزافزون برای همگی و باید عرض کنم خدمت عزیزان که من یکی از مشتریان ،قدیمی شاطرعباس هستم و عاشق سوپ جو رستوران مذکور،و یکی از بهترین روزای زندگیم که اتفاقا ماه مبارک رمضان بود و افطار در رستوران شاطر عباس نامزدیمو جشن گرفتم، و خاطره خوبی از این رستوران دارم، لان که متوجه شدم جناب صالحی متصدی رستوران خوب شاطرعباس هستن واجب شد بیشتر مزاحم ایشون و رستوران خوبشون بشم، با آرزوی موفقیت بیشتر برای جناب صالحی عزیز،


  • ناصر  در تاریخ 13 آبان 1395 :

    سلام ایا از سوله که سقف شیربانی داره میشه برا بیرونبر استفاده کرد؟کلا باید چیکارش بکنم؟ممنون


  • رسول دست بلارکی  در تاریخ 24 تیر 1399 :

    من برای کار انان 4ماه بیکار شودم همه جا رفتم


  • رسول دست بلارکی  در تاریخ 24 تیر 1399 :

    خدا به سر شاهد دارم روانی میشم 15 سال رستوران کار میکنم


  • علی زارع  در تاریخ 22 بهمن 1399 :

    رستوران شمس العماره خیلی غذاش گرون میده .یکی پیگیری کنه .


  • بنده خدا  در تاریخ 29 اردیبهشت 1400 :

    آقای صالحی شاید به صدها یا هزاران نفر خیر رسوندی ولی خواسته یا ناخواسته زندگی منو نابود کردی چون آدم خییری بودی به خودت یاحتی اطرافیانت بهت گفته باشن که تو آدم خیرخواهی هستی و به صدها نفر کمک کردی پس این جوون هم اگه گله ای دارد پس حتما عیب از خودشه و صالحی مبری از هر اشتباهی است.ولی ولی این همان ندای شیطانی بود که غرور و تکبر ترا گرفته بود و لحظه ای حق بمن نمیدادی.. جفایی که در حق من کردی برات ناچیز یا پوچ بود.آه و ناله من به عرش رسید. حق الناس کردی.. خدایی هم هست.


  • حسن  در تاریخ 30 اردیبهشت 1400 :

    خیلی غذای عالی دارید تشکر


  • رضا  در تاریخ 17 دی 1401 :

    مضخرف ترین رستوران که رفتم شاطر عباس بود


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
پیش غذا رولت پنیر

رستوران های ایرانی © 2009