رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه پنکیک قارچ

پنکیک قارچ 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده 300 گرم
سس گوجه فرنگی 3 قاشق غذاخوری
روغن سه قاشق غذاخوری
جوش شیرین یک قاشق چای‌خوری
شیر یک لیوان
تخم‌مرغ 3 عدد
پیاز یک عدد درشت
قارچ 200 گرم
فلفل دلمه‌ای یک عدد
آرد 125 گرم
نمک و فلفل و آویشن به میزان لازم

 

طرز تهيه

  1. ابتدا پیاز و فلفل را نگینی خرد کرده و در روغن تفت می‌دهیم سپس گوشت چرخ کرده را اضافه می‌کنیم و هنگامی که آب گوشت کشیده شد، قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کرده و به همراه کمی آب لیمو، سس گوجه فرنگی،‌ نمک،‌ فلفل و آویشن تفت می‌دهیم سپس صبر می‌کنیم تا کمی خنک شود.
  2. شیر، تخم‌مرغ، آرد و یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین و کمی نمک را خوب هم می‌زنیم و از صافی رد می‌کنیم تا مایع یک دستی داشته باشیم . کف ماهی‌تابه متوسطی را با یک قاشق مرباخوری چرب کرده و از مواد، یک ملاقه داخل ماهی‌تابه می‌ریزیم تا سطع ماهی‌تابه به صورت لایه نازکی پوشیده شود.
  3. با شعله ملایم کمی صبر می‌کنیم تا مواد خودش را بگیرد، آن را پشت و رو کرده می‌گذاریم کمی طلایی رنگ شود. سپس این نان گرد بدست آمده را برداشته و کناری می‌گذاریم تا خنک شود. فقط باید مراقب بود که این نان نشکند و یا پاره نشود چون آنگاه مواد گوشتی که داخل آن می‌ریزیم، بیرون می‌ریزد.
  4. تمام مواد را به صورت نان‌های گرد تهیه کرده و کنار می‌گذاریم. سپس داخل هر یک از نان‌ها مقداری مواد گوشتی که قبلا تهیه کرده‌ایم می‌ریزیم، کمی پنیر پیتزای رنده شده و سپس نان را با دست خیلی آرام به صورت رولت لوله می‌کنیم و داخل یک ظرف پیرکس می‌گذاریم.
  5. بدین ترتیب همه نان‌ها را با مواد گوشتی پر کرده و رولت‌ها را کنار هم می‌چینیم و روی همه آن‌ها پنیر یتزای رنده شده ریخته و در داخل فر با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 10 دقیقه و یا داخل مایکروفر از سیستم گریل به مدت 8 دقیقه استفاده می‌کنیم.
  6. زمانی‌ که پنیر پیتزا کمی طلایی شد، برای سرو، سر میز غذا برده و رویش را با سس گوجه‌ فرنگی تزیین می‌کنیم.

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
پیتزا مارگاریتا

رستوران های ایرانی © 2009