رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه رول گوشت بوقلمون

 طرز تهیه رول گوشت بوقلمون,www.res2ran.com

طرز تهیه رول گوشت بوقلمون

مواد لازم

قارچ 15 عدد قارچ
پیاز 1 و نیم فنجان
سیر 2 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری
روغن نباتی 1 قاشق سوپخوری
سس ورستر شایر 1 قاشق سوپخوری
سس کچاپ 7 قاشق سوپخوری
شیر 1/3 فنجان
تخم مرغ 2 عدد بزرگ
خرده نان 1 فنجان
گوشت بوقلمون 567 گرم

طرز تهیه

  1. فر را با دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتی گراد)‌داغ کنید. کف یک ظرف مخصوص فر را با فویل آلومینیومی بپوشانید سپسکمی روغن کف آن بریزید.
  2.  می توانید قارچ ها را به دو روش خرد کنید. با دست یا غذا ساز. قارچ ها باید کاملاً ریز خرد شده باشند یعنی به اندازه ی نیم سانتی متر. آنها را خرد کنید و کنار بگذارید. پیاز را در روغن در یک تابه ی بزرگ روی شعله ی نسبتاً پایین تفت دهید و گاهی هم بزنید. 5 دقیقه تا زمانی که نرم شوند بپزید. سیر را اضافه کنید سپس 1 دقیقه دیگر تفت دهید.
  3.  قارچ خرد شده و نصف قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری فلفل را اضافه کنید. تفت دهید. 10 دقیقه تا زمانی که آب قارچ ها تبخیر شود و نرم شوند هم بزنید و بپزید.
  4. پیاز ها و قارچ را داخل یک کاسه ی بزرگ بریزید و سپس 3 قاشق سوپخوری سس کچاپ و 1 قاشق سوپخوری سس ورسترشایر را اضافه کنید و هم بزنید. بگذارید 5 دقیقه بماند و خنک شود.
  5. در این حین، خرده نان ها و شیر را با هم مخلوط کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند
  6.   خرده نان ها و تخم مرغ زده شده را به پیاز و قارچ اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس گوشت بوقلمون را با 1/2 قاشق چایخوری نمک و 1/4 قاشق چایخوری فلفل باقیمانده اضافه کنید. خوب با دست یا چنگال هم بزنید. مخلوط بسیار مرطوب خواهد بود.
  7.  مخلوط را وسط ظرف مخصوص فری که آماده کرده اید به شکل یک قرص بیضی شکل با طول و عرض 22 و 12 سانتی متر در بیاورید.سپس با پشت قاشق 4 قاشق سوپخوری سس کچاپ باقیمانده را روی رول گوشت بمالید.
  8. رول گوشت را تا زمانی که دماسنجی که در قطور ترین قسمت رول فرو می کنید دمای 170 درجه فارنهایت (77 درجه سانتی گراد) را نشان دهد به مدت 40 تا 50 دقیقه در فر بپزید. قبل از برش دادن بگذارید 5 دقیقه بماند.

 

 

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی

رستوران های ایرانی © 2009