رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه خورشت به

خورشت به,www.res2ran.com

مواد لازم

گوشت خورش 350 گرم
به 2 عدد متوسط
آلو بخارا 100 گرم
پیاز یک عدد متوسط
شکر یک قاشق سوپ‌خوری
رب گوجه‌فرنگی یک قاشق سوپ‌خوری
زعفران ساییده شده یک قاشق چای‌خوری
زردچوبه یک قاشق چای‌خوری

 

طرز تهيه

  1.  ابتدا به‌ها را شسته و پس از پوست‌گرفتن، به صورت هلالی برش بزنید؛ سپس داخل تابه‌ای مقداری روغن بریزید و به‌ها را داخل آن سرخ کنید.پس از اینکه برش‌های به تغییررنگ پیدا کرده و نرم شدند، شعله اجاق‌گاز را خاموش کنید و تابه را کناری بگذارید(شما می‌توانید به جای پوست‌کندن به‌ها، آنها را با پوست برش داده و به همان صورت تفت دهید.).
  2. آلو بخاراها را شسته، سپس داخل کاسه کوچکی حاوی آب به مدت حدود 2 ساعت خیس کنید(باتوجه به اینکه آلو نقش طعم‌دهنده به غذا را برعهده دارد، میزان آن را بسته به ذائقه‌تان می‌توانید کمتر یا زیادتر کنید.)بعد پیاز را پوست کنده و پس از شستن به صورت خلالی خرد کنید. 
  3. سپس در قابلمه‌ای که برای پخت خورش آماده کرده بودید، مقداری روغن بریزید و روی حرارت اجاق‌گاز قرار دهید. وقتی روغن داغ شد، پیاز خردشده را داخل آن بریزید و بگذارید تفت داده شود. حین سرخ‌شدن، زردچوبه را هم به پیاز اضافه کنید. در این فاصله زمانی، گوشت را بشویید و به اندازه مناسب برای خورش خرد کنید
  4. سپس داخل سبدی بریزید تا آب حاصل از شست و شوی آن خارج شود. حالا در مراحل پایانی سرخ‌شدن پیازها، گوشت خردشده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تکه‌های گوشت نیز در روغن تفت داده شود. پس از آن، پودر زعفران را افزوده و با گوشت و پیاز مخلوط کنید.بعد در قابلمه حاوی گوشت و پیازداغ، مقداری آب جوشیده بریزید.
  5. در آن را بگذارید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا گوشت بپزد. پیش از کامل‌شدن پخت گوشت یا پس از گذشت حدود یک ساعت، آلو بخارای خیس‌شده را به آن اضافه کنید و به حرارت‌دادن ادامه دهید تا گوشت به طور کامل بپزد.
  6. شما می‌توانید آلوها را در ظرف دیگری به صورت جداگانه بپزید و سپس به گوشت اضافه کنید ولی پختن گوشت به همراه آلو باعث بیشتر طعم‌دارشدن گوشت و در نتیجه خورش می‌شود.
  7.  پس از آنکه از پخت گوشت به همراه آلو مطمئن شدید، به‌های سرخ‌شده را به همراه شکر به مواد اضافه کنید(مقدار شکر نیز بستگی به ذائقه شما دارد. اگر به‌های خریداری‌شده برای خورش ترش‌مزه‌ هستند، مقدار شکر را اضافه کنید).
  8. در مرحله پایانی ابتدا رب را در تابه کوچکی به صورت جداگانه در کمی روغن تفت دهید تا طعم خامی آن گرفته شود و سپس به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. میزان حرارت شعله را کم کنید و بگذارید خورش به مدت یک‌ربع دیگر نیز به جوش‌زدن ادامه دهد. حالا دیگر خورش آماده است.
  9. اگر آب باقیمانده برای خورش کافی نبود، مقداری آب جوشیده به آن اضافه کنید و بگذارید یکی دو دقیقه بجوشد.

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 1 )
  • نیکو  در تاریخ 19 شهریور 1392 :

    اگه می خواید خورشتتون خوشرنگ بشه از عصاره زعفران الیت استفاده کنید.


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
چلویی  سبزی پلو با میگو

رستوران های ایرانی © 2009