رستوران های ایرانی شیراز

رسوب در آب معدنی را اطلاع دهید

وزارت بهداشت:مردم در صورت مشاهده رسوب در آبهاي معدني به مراکز بهداشتي اطلاع دهند

تهران - رييس اداره آب و فاضلاب وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکي گفت : هموطنان اگر در آبهاي معدني ذرات معلق ، رسوب و يا تغيير رنگ مشاهده کردند از مصرف آن خودداري و موضوع را به نزديک ترين مرکز بهداشتي اطلاع دهند.  

" غلامرضا شقاقي" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي ايرنا افزود:اين عوامل ناشي از اين است که آب خوب تصفيه نشده يا مشکل بسته‌بندي و نگهداري دارد .
وي با اشاره به اينکه در سال گذشته يکي از کارخانه هاي توليد آب معدني به دليل کدر بودن و وجود ذرات معلق در آب تعطيل شد ، به هموطنان اطمينان داد که شکايت‌ها در اين مورد از سوي اداره کل واحد رسيدگي به شکايات وزارت بهداشت پيگيري مي‌شود.
شقاقي تصريح کرد:بيشتر آب‌هاي بسته‌بندي شده موجود در بازار، آب آشاميدني و نه آب معدني هستند ،اما همه آنها به آب معدني معروف شده‌اند.
به گفته وي ، در حالي که آب‌هاي آشاميدني ارزان‌تر هستند و روي برچسب بطري آب معدني حتما بايد ترکيبات آن آب ذکر شده باشد.
اين کارشناس ارشد بهداشت محيط اظهار داشت :براي اينکه آب، مجوز آب معدني را داشته باشد در چهار فصل سال آزمايش و اگر در هر چهار آزمايش املاح خاص مورد نظر در آن وجود داشته باشد از آب آشاميدني معمولي جدا مي‌شود.
شقاقي خاطرنشان کرد: اما براي اخذ مجوز آب آشاميدني يک نوبت آزمايش آن آب از سوي کارشناسان بهداشت محيط و اطمينان از قابليت شرب بودن آب کفايت مي‌کند.
 

 
نظرات ارسال شده ( 1 )
  • اکبری  در تاریخ 4 فروردین 1401 :

    آب معدنی با برچسب اکوالایف بعدازچوشیدن کدرمیشوددارای دارای ذرات میباشدآدرس دفترتوزیع خیابان قصرالدشت جنب مسجدالرسول طبقه فوقانی ساختمان بانک مسکن تلفن 07136317903و موبایل 09171558200 میباشد خواهشمند است هرچه سریعتر رسيدگي فرمائید متشکرم


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی

رستوران های ایرانی © 2009