رستوران های ایرانی شیراز

دستور پخت شبه پیتزای مدیترانه ای

Image

 

مواد لازم

بادمجان متوسط يك عدد
تخم‌مرغ يك عدد
 آرد سفيد گندم يك پيمانه
شير يك و يك چهارم پيمانه
پياز قرمز متوسط يك عدد
كدوي سبز درشت 2 عدد
فلفل دلمه‌اي 2 عدد
روغن مايع آفتابگردان 4 تا 5 قاشق سوپ‌خوري 
پنير پارمسان رنده شده 2 قاشق سوپ‌خوري
 نمك و فلفل سياه به ميزان لازم
پودر آويشن يا ارگانو 2 قاشق چاي‌خوري
مرزه، براي تزئين روي غذا 2 شاخه

طرز تهيه

  1. بادمجان را پوست كنده و پس از نصف كردن، به صورت عمودي حلقه حلقه كنيد. سپس آنها را بشوييد و در سبدي بريزيد تا آب اضافي آنها گرفته شود. حالا مقداري نمك روي بادمجان‌ها بپاشيد؛ به اين صورت هم تلخي احتمالي بادمجان از بين مي‌رود و هم به روغن كمتري براي سرخ كردن آن نياز است. پس از گذشت 10دقيقه، قطعات بادمجان را دوباره آبكشي كرده و با دستمال كاغذي حوله‌اي خشك كنيد.
  2. كاسه بلوري‌اي آماده كنيد و تخم‌‌مرغ را در آن بشكنيد و هم بزنيد؛ سپس آرد را كم‌كم به تخم‌مرغ اضافه كنيد و مرتب هم بزنيد. در اين فاصله، شير را نيز آرام آرام به مخلوط آرد و تخم‌مرغ بيفزاييد و به هم زدن آن‌قدر ادامه دهيد تا مايه‌اي نرم و غليظ حاصل شود. سپس آن را تا زمان لازم در يخچال قرار دهيد.

  3.  فر اجاق گاز را روي 220 درجه سانتي‌گراد يا 425درجه فارنهايت يا شماره 7 از قبل روشن كنيد. پياز و فلفل دلمه‌اي‌ها را به 4 قسمت ببريد و كدوها را نيز با پوست حلقه حلقه كنيد. حالا روغن را در سيني فر يا تابه فلزي بدون دسته كائوچويي بريزيد و در فر قرار دهيد تا داغ شود. سپس آن را از فر بيرون آوريد و سبزيجات خرد شده را كف سيني بچينيد و به روغن آغشته كنيد. حالا تابه يا سيني را براي مدت 20 دقيقه داخل فر حرارت دهيد.
  4.  پس از طي اين مدت، مايه را از داخل يخچال خارج كنيد و با قاشق كمي هم بزنيد. سپس تابه يا سيني را از فر بيرون آوريد و مايه را روي سبزيجات بريزيد و دوباره به فر برگردانيد و 30 دقيقه ديگر حرارت دهيد. وقتي اين مايه پف كرد و رنگ آن طلايي شد، حرارت فر را به 190 درجه سانتي‌گراد يا 375 درجه فارنهايت يا شماره 5 اجاق گاز كاهش دهيد و مدت 10دقيقه روي اين درجه، حرارت دهيد تا گوشه‌هاي اين مايه، سفت شود. در پايان پنير پارمسان رنده‌شده را همراه مرزه خرد شده روي غذا ريخته و سرو كنيد.

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
پیتزا ایتالیایی

رستوران های ایرانی © 2009