رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه پیتزا قیفی

 پيتزا قيفي

مواد لازم

قالب قیفی فلزی یا کاغذی به تعداد لارم
فویل آلمینیومی بع تعداد لازم
خمیر پیتزا به تعداد لازم
نگه دارنده قیف به تعداد لازم
سس پیتزا به میزان لازم
مواد پیتزا به دلخواه

طرز تهیه

  1. فر خود تا روی 400 درجه فارنهایت بگذارید تا گرم شود.اطراف قالب قیفی کاغذی خود را مانند تصویر با فویل آلمینیومی بپوشانید.قالب آهنی نیازی به این کار ندارد.
  2. خمیر پیتزا را با وردنه صاف کنید.دقت کنید که پهنای آن (تقریبا 2/5سانتیمتر)
  3. در این مرحله دقت کنید که قیف شما هر اندازه ای باشد میبایست یک مربع از خمیر رابرای دور قیف طوری جدا کنید که کاملا دور قالب پیچیده شود یعنی ضلع های مربع به اندازه طول قیف باشد.
  4. قالب آلمینیومی یا فلزی خود را درست در گوشه خمیر مربعی شکل خود بگذارید،و با دقت و ارام خمیر را دور قیف بپیچید به طوری که کاملا دور قیف را بگیرد.لبه های به هم رسیده را به آرامی با انگشت روی هم فشار دهید تا ثابت و محکم شوند.
  5. قیف های پیچیده شده را روی سینی چرب شده یا کاغذ مخصوص سینی فر به صورتی که دهانه ی قیف روی سینی باشد،قرار دهید.سینی را درون فر قرار داده و به مدت 8 الی 10 دقیقه یا تا زمانی که با توجه به نوع خمیر، رنگ خمیر قهوه ای روشن شود.
  6. بعد از آماده شدن قیف ها صبر کنید تا وقتی آنها را لمس میکنید سرد باشند.سپس با دقت قالب را از قیف جدا کنید.
  7. اگر سینی مخصوص نگه دارنده قیف دارید،قیف ها را درون قالب ها قرار داهید و اگر ندارید اصلا جای ناراحتی نیست،شما میتوانید قیف ها را در هر ظرفی که بتوانید قیف ها را نیمه کج یا حتی راست نگه دارید تا درون فر قرار بگیرند.
  8. سس پیتزای دلخواه خود را با قاشق درون قیف بریزید و کاملا سطح درونی قیف را آغشته کنید اما دقت کنید که سس نیمه ی پایین قیف را فقط پر کند نه بیشتر.
  9. در این مرحله مواد دلخواه خود را درون قیف بریزید اما باز هم دقت کنید که بیش از حد نشود و برای پنیر هم به اندازه کافی جا داشته باشد.
  10. بقیه قیف را با پنیر پیتزای موزارالا پر کنید.اگر قصد استفاده از پنیر دیگری را دارید پنیری را انتخاب کنید که به راحتی آب شود.
  11. برای تزیین پیتزا قیفی میتوانید از برش ها مختلف مواد خود روی قیف استفاده کنید،مثل یک تکه از پپرونی یا یک برش قارچ و یا یک زیتون.سپس برای 5 تا 10 دقیقه،تا وقتی که پنیر آب شود و به رنگ طلایی در بیاید پیتزا قیفی ها را در فر نگه دارید.

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
چلویی  چلو کنجه

رستوران های ایرانی © 2009