رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه پیتزا فرانسوی

پيتزا فرانسوي 

مواد لازم

پیاز خلالی خرد شده 1.8 کیلو
کره مکعبی خرد شده 4 قاشق غذا خوری
نمک 1 قاشق غذا خوری
خمیر پیتزا 450 گرم
روغن زیتون 1قاشق غذا خوری
آویشن خشک نصف قاشق چای خوری
پنیر گرویر یا پنیر دلخواهتان 1 و یک چهارم فنجان رنده شده
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

  1. در این مقاله از آکاایران شما را با طرز تهیه پیتزای پیاز فرانسوی ساده و خوشمزه آشنا میکنیم .
  2. فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود .  قابلمه ای را چرب کرده پیازهای اسلایس شده ، کره و نمک را در قابلمه هریخته درش را بسته و1 ساعت در فر طبخ نمایید .
  3. بعد از پخت پیازها را هم بزنید و اگر چیزی به ته قابلمه گرفته جدا کنید و دوباره درش را بسته 90 دقیقه دیگر در فر بگذارید تا زمانی که پیازها به رنگ قهوه ای روشن درآیند و حجمشان کم شود . بعد از 45 دقیقه هر از گاهی پیازها را در آورده هم بزنید که ته نگیرند .
  4. قابلمه را از فر دراورده روی حرارت متوسط بگذارید و 10 – 12 دقیقه روی گاز بدون این که درش را بگذارید هر از گاهی هم بزنید تا آب پیازها کاملا کشیده شود سپس کناری بگذارید کمی از حرارت بیوفتند .
  5. دمای فر را روی 220 درجه سانتیگراد بگذارید . خمیر را کناری بگذارید تا به دمای اتاق برسد سپس به 4 قسمت مساوی تقسیم نمایید . تابه یا ظرفی که برای پیتزا آماده کرده اید را با نصف ق غ روغن زیتون چرب کنید و هر کدام از خمیر ها را در یکی از تابه ها باز کنید .
  6. 2 ق غ روغن زیتون را با آویشن خشک مخلوط نموده و روی هر کدام از خمیر هها 2 ق چ ازین مخلوط بکشید و حدود نصف فنجان از پیازها را رویشان بگذارید و با3 ق غ پنیر رنده شده رویشان را بپوشانید و به انازه ی دلخواه نمک و فلفل بپاشید
  7. تابه ها را روی شعله ی متوسط به بالا بگذارید تا پرم شوده و حدود 2 – 3 دقیقه طبخ کنید تا کف خمیر پیتزا خودش را بگیرد و روغن از اطراف شروع به جوشیدن کند  سپس تابه های داغ را به فر منتقل کرده 10 – 12 دقیقه طبخ کنید تا پنیر رویشان ذوب شده طلایی شود .
  8. بعد از پخت 2 – 4 دقیقه پیتزاها را کناری بگذارید از حرارت بیوفتند سپس روی ظرف مورد نظر منتقل کرده برش بزنید .
  9. با 250 گرم خمیر پیتزا میتوانید یک عدد پیتزای 30 سانتی یا 4 عدد مینی پیتزای 12 سانتی داشته باشید
 

 

 
نظرات ارسال شده ( 2 )
  • siteseven.ir  در تاریخ 2 تیر 1397 :

    خوب بود ممنون از شما


  • علی  در تاریخ 8 مهر 1399 :

    عالی بود


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
ساندویچ کتلت

رستوران های ایرانی © 2009