رستوران های ایرانی شیراز

پیاز بخورید تا استخوانهای سالم داشته باشید

پیاز,www.res2ran.com

 

محققان دانشگاه برن در سوئیس گفتند که مصرف مداوم پیاز برای پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان به وی‍ژه در زنان سالمند مفید است.

به گزارش فارس، این محققان در جریان آزمایش‌ها دریافتند که یک ترکیب طبیعی موجود در پیاز نقش موثری در تقویت استخوان و کاهش خطر ابتلای آن به پوکی ایفا می‌کند. پیاز سرشار از ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، گوگرد,اسید فولیک، مقدار کمی آهن، مس، روی و انواع و یتامین‌های B است.

پیاز تاثیر شفابخشی روی قلب دارد و یکی از مهمترین خواص آن به شمار می رود. به گفته پژوهشگران مصرف نصف یک پیاز متوسط در روز از مقدار کلسترول بد خون به میزان 30 درصد می‌کاهد و به جای آن کلسترول خوب را افزایش می‌دهد.

پیاز همچنین فشارخون و قندخون را تنظیم می‌کند و مانند سیر، یک آنتی‌بیوتیک طبیعی و قوی است و طیف وسیعی از عفونت‌ها و میکروب‌‌های بیماری‌زا از اسهال گرفته تا بیماری سل را درمان می‌کند.

مصرف پیاز به صورت پخته همچنین برای جلوگیری از سرماخوردگی و کاهش سرفه و رفع مشکلات مجاری تنفسی مفید است. پیاز سرشار از ترکیبات گوگردی بوده و قادر است روند تغییر شکل سلول‌ها را که منجر به سرطانی شدن آنها می‌شود، متوقف کند و گوگرد موجود در پیاز برای رشد مو مفید است.

مصرف پیاز برای درمان یبوست، بی‌‌خوابی,میگرن، چاقی، ورم گلو، پروستات، بواسیر، یرقان و بسیاری از دیگر بیماری‌ها مفید است. محققان اخیراً نیز بر اساس تحقیقات خود به این نتیجه رسیده بودند که پیاز یکی از سبزی‌هایی است که بیشترین احساس لذت و شادی را به همراه می‌آورد و هویج,لوبیا,موز و سیب زمینی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

 
نظرات ارسال شده ( 2 )
  • شهره  در تاریخ 12 مهر 1391 :

    یه بیرون بر خیلی خوب توی اطلسی هست خیلی معروفه چرا مطلبی ازش توی سایت نیست؟ من خیلی وقته توی سایت میام ولی دیگه مث قبل گزارش از فست فود و رستوران ها و مصاحبه و خبرهای دیگه از خود شیراز نمیبینم. چرا سایتتون اینجوری شده؟


  • مدیر وبسایت  در تاریخ 13 مهر 1391 :

    خانم شهره عزیز ، ضمن تشکر از توجه شما به وبسایت . در حال حاضر مشغول بروز رسانی وبسایت هستیم و به زودی با ظاهر جدید در خدمت شما خواهیم بود . اما در مورد بیرون بر در اطلسی اگر منظورتون بیرون بر نون و کباب هست که در وبسایت موجود می باشد . اگر غیر از این است شما میتونید مجموعه را در قسمت ثبت رستوران ثبت نمایید و یا از قسمت پیشنهاد به ما (پایین صفحه ) مشخصات نام و تلفن مجموعه را برای ما ارسال نموده تا بررسی نماییم . خیلی ممنون


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
کباب کباب برگ

رستوران های ایرانی © 2009