رستوران های ایرانی شیراز

برای کاهش استرسهای روزانه چای بنوشید

چای,www.res2ran.com

یک متخصص طب پیشگیری با بیان اینکه ترکیبات موجود در چای سیاه به آرامش و انبساط شریان‌ها کمک می‌کند، گفت: این خاصیت انبساطی به افزایش جریان خون به قلب و به حداقل رساندن لخته شدگی در شریان‌ها منجر می‌شود.

دکتر اسماعیل ذوقی در گفت وگو با ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره با اینکه 1500 نوع مختلف چای با طعم و مزه و رنگ متفاوت وجود دارد، گفت: براساس بررسی ‌پژوهشگران، مصرف روزانه‌ی چند فنجان چای منجر به کاهش سریع استرس‌های روزمره می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شواهد علمی جدید تأثیر چای سیاه بر سطح هورمون استرس در بدن را نشان داده‌اند، گفت: بر اساس این تحقیقات کاهش سریع استرس با مصرف چای خالص نسبت به چای ناخالص و تقلبی نشان داده شده است. مصرف چای سیاه، چهار نوبت در روز برای مدت شش هفته موجب کاهش ترشح هورمن کورتیزول (هورمون استرس) می‌شود.

این متخصص طب پیشگیری یادآور شد: مصرف چای موجب فعال سازی پلاکت‌های خون و کاهش تشکیل لخته خون و کاهش ابتلا به حمله‌ی قلبی می‌شود.

وی با اشاره به خاصیت چای در تقویت متابولیسم بدن در کمک به کاهش وزن، واکنش‌های آلرژیک، کند کردن رشد تومورها، محافظت ‌استخوان‌ها، مقابله با بدی تنفس، بهبود وضعیت پوست، محافظت در مقابل بیماری پارکینسون و حتی تأخیر در شروع دیابت به وسیله‌ی چای سیاه و سبز گفت: بر اساس مطالعات انجام شده درگیری سلول‌های سرطانی مثانه، رفتار غیرعادی سلول‌های سرطانی در مصرف کنندگان عصاره‌ی‌ چای سبز نیز مشاهده شده است.

 

 
نظرات ارسال شده ( 4 )
  • امین  در تاریخ 27 شهریور 1391 :

    سلام چرا امسال بهترین رستوران و فست فود رو انتخاب نکردید توی جشنواره؟ به نظر من بهترین رستوران بل پاسی و فست فود زاور هست.


  • مدیر وبسایت  در تاریخ 27 شهریور 1391 :

    جناب آقای امین ، برنامه داریم احتمالا اواخر مهرماه جشنواره رو برگزار کنیم .


  • فرزاد فرجود  در تاریخ 28 شهریور 1391 :

    بهترین پیتزای شیرازو کجا داره رستوران دات کام؟ مهمون ویژه گیرم اومده میخوام ببرمشون بهترین پیتزای شیراز. بجز هفت خوان کجا رو پیشنهاد می کنی؟


  • مهرداد  در تاریخ 29 شهریور 1391 :

    به نظر من که پیتزا زاور بهترینه ، البته سفیر هم خوبه . فست فود شن رو هم دوست دارم .


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
ساندویچ چیز استیک

رستوران های ایرانی © 2009