رستوران های ایرانی شیراز

مصرف میوه در هنگام سحر را فراموش نکنید

میوه,www.res2ran.com

به گزارش ایسنا، صدیقه پیروان کارشناس نظارت بر غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این مطلب و با اشاره به روزه‌داری و رفع تشنگی گفت: نوشیدن آب همراه با غذای سحر به خصوص مابین غذا نه تنها عطش را رفع نمی‌کند بلکه باعث رقیق شدن شیره معده و در نتیجه نفخ و اختلال در هضم غذا می‌شود.

وی ادامه داد: روزه‌داران باید در ماه مبارک رمضان سدی در بدن خود بسازند که بتوانند آب و مواد غذایی را که در سحر مصرف شده است، به صورت یکنواخت و دائم در طول روز به قسمت‌های مختلف بدن برسانند که این امر تنها با مصرف موادغذایی غنی از فیبر شامل سبزی‌جات و میوه‌ها، امکان‌پذیر است.

وی افزود: میوه‌ها سرشار از فیبر هستند و قند موجود در آنها در حالت خالص و بدون فیبر دیرتر از قندهای ساده جذب می‌شود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی کند.

مهندس پیروان بیان کرد: مصرف سالاد کاهو نیز به دلیل داشتن آب و فیبر فراوان و برای کاهش احساس تشنگی بسیار موثر است. مصرف هندوانه و شربت خاکشیر هم به میزان زیادی از تشنگی جلوگیری می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روزه‌داران باید به اندازه کافی چای کم رنگ, شیر و آب میوه مصرف کنند تا در طول روز دچار کم‌ آبی نشوند.

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
خوراک استیک گوشت

رستوران های ایرانی © 2009