رستوران های ایرانی شیراز

تاثیر تغذیه بر فشار خون

به نقل از جام جم آنلاین:

پرفشاري خون، مي‌تواند خطراتي جدي را براي اعضاي مهم بدن بخصوص مغز ، قلب ، چشم‌ها، كليه‌ها و... به وجود آورد. از اين رو، پيشگيري و تشخيص بموقع اين بيماري بسيار ضرورت دارد.

فشار خون بالا به طور خزنده در بدن پيش مي‌رود و به كليه، قلب و چشم‌ها صدمه مي‌زند، اما با بهبود كيفيت غذايي، پيشگيري و درمان پر فشاري خون ممكن خواهد بود.

به بيان ديگر، يكي از عوامل كنترل‌كننده پرفشاري خون، تغذيه است. مصرف مواد غذايي نمك‌دار يا نمكسود مانند سوسيس ، كالباس ، گوشت‌هاي كنسرو شده، همچنين نان‌هايي كه در هر 100 گرم از آنها به ميزان يك گرم نمك استفاده شده، در پرفشاري خون موثر است.

ادويه‌جات معطر، چربي‌هاي حيواني و گياهي اشباع شده نيز كه باعث انباشته شدن چربي در خون مي‌شود، زمينه ابتلا به بيماري‌هاي قلبي ـ عروقي و فشارخون را افزايش مي‌دهد و حجم سمت چپ قلب را زياد مي‌كند و موجب نارسايي مي‌شود.

اصولا با كاهش ميزان دريافتي چربي‌ها و نمك و نيز جايگزيني و بهبود كيفي مواد غذايي در مصرف روزانه، فشارخون تا حد زيادي كاهش مي‌يابد. خطر ابتلا به پرفشاري خون نيز به موازات افزايش وزن، به طور چشمگيري افزايش مي‌يابد.

اگر چربي ناشي از زياده‌روي در مصرف خوراكي‌ها باشد، با كاهش 10 درصدي وزن، فشار خون پايين مي‌آيد و چربي‌هاي خون به حد طبيعي مي‌رسد. اما بايد مسأله كاهش وزن بر مبناي اصول علمي صورت گيرد.

 
نظرات ارسال شده ( 1 )
  • ali  در تاریخ 16 اردیبهشت 1391 :

    سلام لوبیا پلو با استانبولی پلو چه فرقی داره؟ ما به پلو هم لوبیا سبز میزنیم هم گوشت چرخی بهش میگیم استانبولی ، تهرانی ها هم همینطور ولی بهش میگن لوبیا پلو. چرا اینجوریه؟


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
خوراک اسکالوپ

رستوران های ایرانی © 2009