رستوران های ایرانی شیراز

حقایقی شگفت انگیز درباره مک‌دونالد

لوگوی فست فود مک دونالد

رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد را باید یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های جهان به حساب آورد. مک‌دونالد یکی از معدود شرکت‌هایی بود که حتی در زمان بحران مالی جهانی هم گسترش پیدا کرد.
حضور این شرکت 70ساله در کشورهای مختلف جهان باعث شده است که قیمت همبرگرهای آن در کشورها به شاخصی اقتصادی برای مقایسه وضعیت مناطق مختلف تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر با این شرکت بزرگ و موفق، به نکاتی در مورد آن اشاره می‌شود. نکاتی که گاه حیرت انگیز به‌نظر می‌رسد.

1 - تعداد مشتریان روزانه مک‌دونالد به 62 میلیون نفر می‌رسد یعنی بیشتر از جمعیت بریتانیای کبیر!

2 - در هر ثانیه بیش از 75 همبرگر در مک‌دونالد به فروش می‌رسد.

3 - اگر مک‌دونالد را به اقتصاد کشورها مقایسه کنیم، با درآمد سالانه 32 میلیارد دلار، این شرکت جزو 68 اقتصاد بزرگ جهان به حساب می‌آید.

4 - مک‌دونالد سالانه حدود یک میلیون نفر را در آمریکا استخدام می‌کند.

5 - یک نفر از هر هشت نفر کارگر آمریکایی، زمانی برای مک‌دونالد کار کرده‌اند.

6 - شخصیت‌های هنری مشهوری مانند شارون استون، شانیا تواین، جی لئو و پینک قبل از اینکه اسم و رسمی پیدا کنند، مدتی برای مک‌دونالد مشغول به کار بوده‌اند.

7 - مک‌دونالد به همراه برخی محصولاتش اسباب بازی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و به این خاطر بزرگ‌ترین توزیع کننده اسباب بازی در جهان محسوب می‌شود.

8 - طبق تحقیقاتی که در آمریکا انجام شد، 88 درصد سوال‌شوندگان نشان طلایی مک‌دونالد را می‌شناختند اما فقط 54 درصد علامت صلیب مسیحیان را تشخیص دادند!

9 - طی سه سال آینده، مک‌دونالد در هر روز یک رستوران در چین تاسیس خواهد کرد.

10 - آمریکایی‌ها به تنهایی سالانه حدود 500 میلیون کیلو گوشت در مک‌دونالد مصرف می‌کنند. 

 
نظرات ارسال شده ( 3 )
  • farzane  در تاریخ 19 فروردین 1390 :

    besyar jaleb va baghean heyrat angizz bud!!!


  • محسن  در تاریخ 10 خرداد 1390 :

    بسیار زیبا . بعد میگن فست فود برای سلامتی مضره !!!


  • جواد  در تاریخ 13 مهر 1390 :

    بدن به همه نوع غذااحتیاج دارد شیرین ترش چرب کم چرب قند به شرط اینکه زیاد روی نشود شما حتی غذای تو خونه هم زیاد روی شود ضرر داردمثال اگرشماهرروز برنج بخورید هم چاق وزده میشوید باید در بین غذاهای ماهانه تنوع باشد-متاسفانه بهداشت از فست فود دیو وحشتناکی ساخته-چرا؟مثال کوبیده-ابگوشت کله-شیرینی- برنج-نوشابه ضررندارد-ساندویچ غذایی کم هزینه نسبت به رستورانها است حتی از غذای توخونه هم کم هزینه تراست


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
ساندویچ چیز استیک

رستوران های ایرانی © 2009