رستوران های ایرانی شیراز

اختراع پیتزا چلو کباب در ایتالیا

پیتزا چلو کباب - عکس - res2ran.com 

 واحد مرکزی خبر: یک پیتزافروش خوش ذوق ایتالیایی پس از سفر به ایران ، با تلفیق دو غذای ملی ایتالیایی و ایرانی ،پیتزاچلوکباب را ابداع کرد.

استفانو کوپارونی که در شهر ساحلی انکونا رستوران دارد ، با افزودن برنج زعفرانی و کباب به پیتزا ، مشتریان خود را با این غذای جدید آشنا کرد.

یک خانم ایتالیایی در حالی که با فرزند خود سرگرم خوردن این پیتزا بود گفت: من و پسرم پیتزاچلوکباب را خیلی دوست داریم و چند بار به ایران سفر کرده ایم و از نزدیک با غذاهای خوشمزه و مردم مهمان نواز این کشور اشنا هستیم.

وی تاکید کرد: با خوردن این غذا ، خاطرات خوب ایران را زنده می کنیم.
یکی دیگر از مشتریان این رستوران گفت واقعا غذای خوشمزه ای است. من حداقل هفته ای یک بار برای خوردن پیتزاچلوکباب این جا می ایم.

استفانو کوپارونی رییس این رستوران هم گفت چلوکباب یکی از لذیذترین غذاهایی بود که من در ایران در اصفهان خوردم و به همین علت چند ماه پیش از یکی از دوستان ایرانی ام به نام اکبر قربانعلی راد که در شهر انکونا زندگی می کند خواهش کردم تا به من در تهیه پیتزاچلوکباب کمک کند.

خوشبختانه ایتالیایی ها به خوبی از این غذا استقبال کردند.

قربانعلی راد هم گفت: مشتریان ایتالیایی ما خیلی پیتزاچلوکباب دوست دارند مخصوصا با زعفران ایرانی که روی برنجش می ریزیم.

یکی دیگر از مشتریان این رستوران در حال خوردن دومین پیتزا خود بود گفت من برای نخستین بار است که پیتزاچلوکباب می خورم و باید بگویم واقعا غذای بسیار لذیذی است.

به این ترتیب پس از پیتزاقرمه سبزی در ایتالیا ، پیتزا چلوکباب ایرانی هم به یکی از پرطرفدارترین پیتزاها در این کشور تبدیل شده است.

لینک ویدیوی خبر : http://www.kalam.tv/fa/video/9902/

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 1 )
  • somayeh ebrahimi  در تاریخ 14 مهر 1389 :

    vay kheyli ahale kash ye rooz ghesmatam she beram italy bokhoram in pizza ro


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
سالاد بوقلمون

رستوران های ایرانی © 2009