رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه گراتن بادمجان

گراتن بادمجان 

مواد لازم

گوشت چرخ شده 300 گرم
پیاز 1 عدد
قارچ 4 عدد متوسط
بادمجان 2 عدد متوسط
سیر 2 حبه بزرگ
پنیر پیتزا 250 گرم
رب گوجه فرنگی یک و نیم قاشق غذاخوری
نمک,فلفل سیاه به مقدار لازم
اویشن,زردچوبه به مقدار لازم
سس سفید به مقدار لازم

طرز تهيه

  1. ابتدا بادمجانها رو به صورت راه راه پوست بکنید و به عرض نیم سانت حلقه حلقه کنید. سپس روی آنها نمک بپاشید و بعد از حداقل 15 دقیقه با اب سرد بشویید و کاملا خشک کنید. و بعد از ان در روغن سرخ کرده و کنار بگذارید.
  2. نکته : نمک زدن به بادمجان باعث میشه تا روغن کمتری جذب بادمجانها بشه. پیاز را با روغن کمی تفت بدین تا سبک شه و بعد گوشت چرخ شده رو اضافه کرد و خوب تفت بدین. بعد از پختن گوشت , قارچ ورقه شده رو اضافه کرده و با شعله بالا حدود 1 تا 2 دقیقه تفت بدین تا قارچها اب نندازن
  3. شعله را کم کرده و سیر رنده شده , نمک , فلفل سیاه , اویشن و رب گوجه رو اضافه کنید و یه کم تفت بدین .در این مرحله سس امادست. در ظرف مورد نظر یه ردیف بادمجان بچینید.
  4. نکته : گراتن در ظرفی که پخته میشه سرو میشه و ظرف باید داخل فر قرار بگیره پس ظرفی رو انتخاب کنید که تحمل حرارت فر رو داشته باشه
  5. سس سفید رو ذهنی به چهار قسمت تقسیم کنید و یک قسمت از اون رو , روی بادمجانها بریزید.بعد پنیر پیتزا..   و نصف سس گوشتی.
  6. یک چهارم دیگه از سس بشامل رو , رو مواد گوشتی بریزید و دوباره پنیر پیتزا.مجددا یک ردیف بادمجان و روی بادمجانها یه لایه سس گوشتی...و در اخر باقیمانده سس بشامل رو کاملا روی مواد بریزید و در اخر پنیر پیتزا...گراتن رو در فر با دمای  180 درجه سانیگراد تا وقتی که پنیر طلایی بشه قرار بدین.
  7. نکته : همه مواد قبلا پخته شدن ، پس فقط بخاطر ذوب و طلایی شدن پنیر اونو در فر می ذاریم . بنابراین زمان زیادی طول نمیکشه. این غذا برای 2 تا 3 نفر کافی هست البته بستگی به افراد داره!
 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
چلویی  چلو کباب برگ

رستوران های ایرانی © 2009