رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه استیک مرغ

 

مواد لازم

سینه مرغ یک عدد
روغن ذرت 2 قاشق غذا خوری
رنده ی پوست لیموترش 2 عدد
آب لیمو 4 قاشق غذا خوری
گشنیز تازه خرد شده 2 قاشق غذا خوری
فلفل سیاه آسیاب شده به مقدار لازم
روغن ذرت اضافی برای چرب کردن روی مرغها

طرز تهیه

  1. سینه مرغ بی استخوان و پوست را به دو قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را از عرض با چاقو ببرید و به دو قسمت تقسیم کنید. در واقع 4 تکه مرغ داریم.
  2. با بیفتک کوب کمی گوشتها را بکوبید تا ضخامت همه قسمتهای گوشت مرغ یکی شود، خیلی نیاز نیست مرغ ها را نازک کنید. برای رنده کردن پوست لیمو فقط قسمت زرد لیمو را رنده کنید و قسمت سفید را نیازی نداریم چون باعث تلخی مرغ می شود. مواد را با هم مخلوط کنید و به همراه مرغ ها داخل کیسه فریزر بریزید و بگذارید به مدت 1-2 ساعت داخل یخچال تا مرغ ها مزه دار شود.
  3.  گریل را بدون هیچ گونه روغنی، برای 2-3 دقیقه روی دمای متوسط بگذارید تا گرم شود. برای اینکه داغی سطح گریل را امتحان کنید، چند قطره آب خنک روی گریل بریزید؛ اگر آب درجا بالا و پایین پرید و بخار شد یعنی گریل به اندازه کافی گرم شده ولی اگر آب به آرامی حباب زد و بخار شد،گریل هنوز آماده نیست و بین 30 ثانیه تا 1 دقیقه دیگر زمان لازم است تا گریل داغ شود.
  4. حالا شیارهای گریل را با کمی روغن چرب کنید و مرغ ها را اریب کنار هم روی گریل بچینید. اصلا نباید روی گریل روغن بریزید مثل بقیه تابه ها چون تمام روغن می پاشد بیرون و مرغ به جای پخته شدن زودتر می سوزد.
  5. مرغها را تا قبل از اینکه بخواهید برگردانید حرکت ندهید در غیر اینصورت، خطوط گریل روی آنها مشخص نمی شود. برای 3-4 دقیقه بگذارید تا مرغها گریل شود
  6. لبه ی یکی از قطعات مرغ را بگیرید و به آرامی بلند کنید اگر دیدید به ظرف نچسبید یعنی آماده ی برگرداندن است. اما اگر مرغ به سختی جدا شد بهتر است حدود یک دقیقه دیگر هم صبر کنید و بعد برگردانید و مجددا برای 3-4 دقیقه دیگر بگذارید تا گریل شود.
  7. برای اینکه از مغز پخت شدن مرغ مطمئن شوید، می توانید با یک خلال دندان سوراخ کنید اگر رنگ آن صورتی بود بهتر است بگذارید کمی دیگر بپزد.

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
خوراک کوفته سبزی

رستوران های ایرانی © 2009