رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه ترایفل

ترایفل,www.res2ran.com

ترایفل توت فرنگی

مواد لازم

کیک اسفنجی 200گرم
ژله توت فرنگی و آناناس از هر کدام 100گرم
کرم وانیلی 200گرم
توت فرنگی تازه 300گرم

مواد لازم برای کرم وانیلی 

شیر نصف پیمانه
تخم مرغ 3عدد
خامه فرم گرفته 150گرم
آرد نشاسته ذرت 2قاشق سوپخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
پودر قند 150گرم

 

طرز تهيه ترایفل 

  1. توت‌فرنگي‌ها را شسته و خشك كنيد. كيك اسفنجي را به صورت مكعب‌هاي كوچك برش دهيد. ژله توت‌فرنگي و آناناس را هم شكل مكعب خرد كنيد. براي هر نفر يك ليوان در نظر گرفته و به كمك قيف انتهاي ليوان‌ها را كرم ريخته و به ترتيب كيك، توت‌فرنگي، ژله و دوباره كرم اضافه كنيد تا ليوان پر شود در نهايت با كمك قيف با كرم روي ترايفل را شكوفه زده و يك توت‌فرنگي روي آن قرار مي‌دهيم.

 

طرز تهيه کرم وانیلی 

  1. ابتدا زرده و سفيده را جدا كرده و زرده را به همراه پودر قند با همزن برقي بزنيد تا كشدار و سفيد شود. (سه دقيقه). آرد ذرت را در شير حل كرده و مخلوط زرده را نيز به آن اضافه كنيد.
  2. مايه را داخل ظرف مناسبي كه بهتر است لعابي باشد ريخته و روي حرارت ملايم با قاشق شروع به هم زدن كنيد تا غليظ شود. كرم را از روي حرارت برداشته و صبر كنيد كمي خنك شود. سفيده تخم‌مرغ را در كاسه‌اي با همزن برقي بزنيد تا خشك و سفيد شود و به كمك ليسك سفيده را به كرم اضافه كنيد و دوباره روي حرارت گذاشته هم زده تا غليظ شود. 
  3.  كرم را پس از غليظ شدن از روي حرارت برداشته، وانيل را اضافه كرده و صبر كنيد تا كاملا خنك شود خامه را به كرم افزوده و مخلوط نماييد. اين كرم به تنهايي دسر لذيذي مي‌باشد.

 

ترایفل,www.res2ran.com

ترایفل انواع میوه ها

مواد لازم برای 20 نفر 

توت فرنگی 400 گرم
کیوی  500 گرم
شاتوت 250 گرم
کمپوت آناناس 400 گرم
زردآلو 250 گرم
کیک 500 گرما ز هر نوعی که دوست دارید.
خامه زده شده با پودر قند و وانیل 3 پیمانه

 

طرز تهيه

  1. ابتدا کیک را لایه لایه کرده و یک لایه از آن را و کف ظرف بچینید.روی لایه کیک، هر نوع میوه‌ای را که دوست دارید بچینید. هر لایه میوه‌ای را که می‌چینید اطراف آن لایه را با همان میوه طوری بچینید که از بیرون کاملا دید داشته باشد
  2. روی لایه میوه، خامه بریزید و باز یک لایه کیک روی آن قرار دهید. روی لایه کیک باز لایه میوه مورد نظر را بریزید و تا بالای ظرف به این کار ادامه دهید.لایه آخر را خامه بریزید و روی خامه را با تمام میوه‌هایی که دارید بپوشانید.

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 1 )
  • بلا طلا  در تاریخ 20 فروردین 1392 :

    هفت سین بالاتون سرکه نداره بجاش تخم مرغ گذاشتین!!!


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
سالاد تبوله

رستوران های ایرانی © 2009