رستوران های ایرانی شیراز

تارت مـیوه کمـپوتی

 

تارت مـیوه کمـپوتی،www.res2ran.com

 

مواد لازم برای 8 نفر

آرد 400 گرم
کره 240 گرم
پودر شکر 160 گرم
زرده تخم مرغ 64 گرم
وانیل 1/8 قاشق چایخوری
رنده پوست لیمو نصف يك عدد
نمک 1/8 قاشق چایخوری
کرم کاستارد یک و نیم پیمانه
بریلو نصف پیمانه
میوه های کمپوت شده هلو و بلوبری به میزان لازم
برگ تازه نعنا، پودر پسته و رنده پوست لیمو به میزان لازم

طرز تهیه

  1. آرد را روی تخته کار الک کرده و وسط آن را گود میکنیم. پودر شکر و زرده تخممرغ را افزوده و با سر انگشت مخلوط میکنیم. 
  2. تکههای کره سرد را افزوده و با چنگ زدن کره، شکر و زرده را خوب به خورد هم میدهیم. وانیل، نمک و رنده پوست لیمو را افزوده، کمی آرد را داخل میکشیم و هم میزنیم، بعد تمام آرد را وسط آورده و با ورز دادن مواد بین دو دست مواد را مخلوط كرده و آنقدر جمع میکنیم تا خمیر منسجم و لطیف شود.
  3. خمیر آماده شده را روی کاغذ روغنی میگذاریم. یک ورق کاغذ دیگر روی آن گذاشته و می‌‌فشاریم تا پهن شود و قطر آن به یک سانتيمتر برسد، بعد در یخچال به مدت یک ساعت قرار میدهیم، سپس خارج کرده و اگر خیلی شکننده شده بود، فقط به مدت دو دقیقه با کف دست آن را ورز میدهیم تا کمی نرم شود، اما نباید به روغن بیافتد.
  4. میز را آردپاشی کرده و خمیر را به قطر یک سانتيمتر باز میکنیم. با کاغذ الگو شکل مورد نظرمان را برش میدهیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی میکشیم و ورق خمیر را به کمک وردنه بلند کرده و روی آن میگذاریم.
  5. الگو را روی خمیر گذاشته و برش میدهیم. اضافی خمیر را برمیداریم و لولهای بلند با قطر یک سانتيمتر شکل میدهیم، کمی زرده تخممرغ را به وسیله برس روی خمیر زیرین خوب میمالیم، بعد با خمیر لوله دورتا دور شکل را دیواره کشیده و با دست کمی میفشاریم تا به خمیر زیرین بچسبد.
  6. دیواره داخلی را با چنگال به هم میفشاریم تا فرم گرفته و بهتر بچسبد. دیواره بیرونی را هم با پشت چنگال کمی مدل میدهیم.
  7. تمام سطح خمیر زیرین را با چنگال سوراخ سوراخ میکنیم. سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد میگذاریم تا خمیر به مدت نیم ساعت پخته و بیسکویتی شود.
  8. بعد از فر خارج کرده و اجازه میدهیم خنک شود. کرم کاستارد را به قطر یک سانتيمتر روی نان پخش کرده، میوهها را چیده و روی آن بریلو میکشیم و با برگهای نعنا، پودر پسته و رنده پوست لیمو تزیین میکنیم.
  9. در کنار میوههای کمپوتی میتوان از میوهها فصل نیز که با طعم هم جور در میآیند استفاده نمود.
     

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
خوراک شیشلیک

رستوران های ایرانی © 2009