رستوران های ایرانی شیراز

درباره کافی شاپهای زنجیره ای استارباکس

استارباکس,www.res2ran.com

درباره برند استارباکس: 

استارباکس بزرگترین کافی شاپ زنجیره‌ای در جهان است. دفتر اصلی این شرکت در شهر سیاتل, آمریکا واقع شده است.

استارباکس نام یکی از شخصیت‌های رمان معروف آمریکایی به نام «موبی دیک» اثر هرمان ملویل است. از نظر بنیان‌گذاران استارباکس، یک اسم دریایی برای فروشگاهی که بهترین قهوه‌های دنیا را برای مردم سرمازده سیاتل درست می‌کند، بسیار مناسب بود. 

داستان کافی‌شاپ از سال ۱۹۷۱ شروع شد؛ دو معلم (یک معلم زبان انگلیسی به نام جری بالدوین و یک معلم تاریخ به نام زو سیگل)و یک نویسنده(به نام گوردون بوکر) صاحب یک مغازه خرده‌فروشی چای و قهوه بودند. آن‌ها دریکی از محله‌های شهر سیاتل در آمریکا دانه‌های قهوه خام، قهوه آسیاب و بو داده شده و همچنین ادویه‌جات عرضه می‌کردند. فردی به نام «آلفرد پیت» مشوق آن‌ها در راه‌اندازی اولین کافی‌شاپ استارباکس بود. این فروشگاه واقع در محله پایک پلیس (Pike Place) کماکان به فعالیت مشغول

در سال 1982 موسس اصلی این شرکت، هاوارد شولتز با پیشنهاد فروش قهوه و اسپرسو نوشیدنی، در کنار قهوه خام، به جمع شرکا پیوست. در آن زمان اکثر مردم معتقد بودند که قهوه باید تنها در منازل افراد تهیه شود، لذا پیشنهاد شولتز از جانب سه شریک دیگر پذیرفته نشد، از نظر آنها ورود به عرصه فروش نوشیدنی، باعث انحراف مسیرشان شده و مانع از رسیدن به هدف مورد نظرشان می‌گشت. پس از آن در سال ۱۹۸۵، شوالتز به تنهایی یک سری کافی شاپ زنجیره‌ای را تحت نام «ایل جورناله» (Il Giornale) تأسیس نمود. در سال ۱۹۸۷ مالکان استارباکس حق امتیاز فروشگاه‌های خود را به شولتز واگذار نمودند. شولتز به سرعت این دو مجموعه را با هم ادغام نمود و به گسترش کافی‌شاپ استارباکس در کشورهای مختلف مشغول گشت. اولین کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای استارباکس در همان سال، در شهرهای شیکاگو در آمریکا و ونکوور در کانادا تأسیس شدند، در سال ۱۹۹۶ اولین کافی‌شاپ استارباکس خارج از آمریکای شمالی در شهر توکیو در ژاپن راه اندازی شد. در سال ۱۹۹۸ فروشگاه‌های این شرکت در کشور بریتانیا نیز با استقبال فراوان روبرو شد. در طول سال‌ها کار آن‌ها کم‌کم گسترش پیدا کرد، تا حدی که در سال ۱۹۹۹، استار باکس تبدیل به بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین کافی‌شاپ دنیا شد. 

در ماه آوریل سال 2003، قهوه‌های استارباکس به عنوان بهترین قهوه در سیاتل انتخاب شد و تعداد شعبه‌های آن در سراسر جهان به ۶۴۰۰ عدد رسید.

 تعداد شعبات استارباکس در جهان بالغ بر ۱۶۱۲۰ شعبه است که بیشترین تعداد شعبه‌های استارباکس به ترتیب به کشورهای آمریکا، کانادا و ژاپن تعلق دارد و در میان کشورهای خاورمیانه نیز کویت اولین کشور میزبان استارباکس بوده است.

 

 

 

علاوه بر انواع قهوه دم‌کردنی و اسپرسو، در فروشگاه‌های استارباکس چای، انواع نوشیدنی‌های داخل بطری,شیرینی، ساندویچهای آماده و نوعی میلک شیک قهوه اختصاصی استارباکس با نام «فراپوچینو» نیز سرو می‌شود. در فروشگاه‌های واقع در سیاتل و شیکاگو و چند شهر دیگر صبحانه شامل تخم مرغ, همبرگر,پنیر, شیرینی کره ای(مافین) و ساندویچ اسفناج و پنیر نیز به مشتریان پیشنهاد می‌شود. ثابت بودن قیمت‌ها در فروشگاه‌های استارباکس یکی از قوانین این شرکت است.

 

دفتر مرکزی استارباکس,www.res2ran.com

 دفتر مرکزی استارباکس در سیاتل

 

 

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 1 )
  • حامد پورافشار  در تاریخ 27 فروردین 1393 :

    سلام. کجا میتونم قهوه های 250گرمی استارباکس رو تهیه کنم قهوه فروشی دارم .ممنون میشم . استان بوشهر شهر برازجان هستم. 09397264992


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
پیتزا سوسیس و قارچ

رستوران های ایرانی © 2009