رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه کالاماری سوخاری

کالاماری سوخاری 

مواد لازم

فیله ماهی کالاماری 300 گرم
آرد گندم 1 پیمانه
روغن به میزان لازم
تخم مرغ 1 عدد درشت
پودر سوخاری به میزان لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

 

طرز تهيه

  1. فیله حلقه شده ماهی کالاماری را خوب بشویید. سپس آن‌ها را در ظرفی که آرد را درون آن ریخته‌اید بریزید و به آرامی به آرد آغشته کنید. سپس در کاسه‌ای مناسب تخم مرغ را شکسته و خوب هم بزنید.تکه‌های ماهی کامالاری که به آرد آغشته شده‌اند را ابتدا درون تخم‌مرغ و سپس به پودر سوخاری آغشته کنید تا تمام سطح آن‌ها را فرا گیرد.
  2. درون قابلمه یا تابه‌ای مناسب مقداری روغن ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم کاملا داغ شود. پس از داغ شدن روغن تکه‌های کالاماری را درون روغن بیاندازید. روغن باید به قدری باشد که تکه‌های ماهی کاملا در آن شناور شود. برای سرخ شدن کامل کامالاری 3 دقیقه زمان کافی است. پس از سرخ شدن، آن‌ها روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن کشیده شود و بعد سرو نمایید.
  3. درون قابلمه یا تابه‌ای مناسب مقداری روغن ریخته و اجازه دهید با حرارت ملایم کاملا داغ شود. پس از داغ شدن روغن تکه‌های کالاماری را درون روغن بیاندازید. روغن باید به قدری باشد که تکه‌های ماهی کاملا در آن شناور شود. برای سرخ شدن کامل کامالاری 3 دقیقه زمان کافی است. پس از سرخ شدن، آن‌ها روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن کشیده شود و بعد سرو نمایید.
 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
کباب کباب ماهی

رستوران های ایرانی © 2009