رستوران های ایرانی

رستوران داری

معرفی سه برند معتبر فست فود در جهان

subway در سال 1965 توسط یک جوان 17 ساله راه اندازی شد و در حال حاضر _22 دی _32197 شعبه در 90 کشور دارا میباشد و هدف آن جلب مخاطبین بالغ بین 18 تا 50 سال هست که به دنبال غذاهایی با کیفیت مناسب و مزه خوب هستند. دقت کنید که انتخاب این دسته از مخاطبین به دلیل مشغله های کاری که دارند کاملا" حساب شده است چرا که آنان نیاز به خوردن سریع غذاهای مناسب دارند. Subway ادعا میکند که در تولید غذا تعادلی بین مغذی بودن، مزه و قیمت برقرار میکند و در عین حال غذا را بگونه ای تولید میکند که تمام مواد آن طبیعی و کم چرب باشد. از دیگر امتیازاتی که Subway به مشتریان خود میدهد امکان انتخاب نوع غذا می باشد به گونه ای که مشتری ها می توانند در حدود 2 میلیون انتخاب غذایی داشته باشند. (این عدد چگونه بدست آمده، از خودشان باید پرسید!) ساب وی به مشتریان خود امکان تهیه غذاهای رژیمی و گیاهی را نیز می دهد. در مجموع این رستوران انواع سالاد، ساندویچ، غذاهای دریایی، غذاهای گیاهی را با شعار اینکه غذاهای ما بهداشتی و سالم از نظر رژیم غذایی هستند و باعث چاقی نمی شوند ارایه می کند. او همچنین به آموزش مشتریان خود راجع به انواع روش کنترل وزن. می پردازد و از این راه با استدلال های علمی برتری تولیدات خود را توجیه می کند. 


Burger King همانگونه که از نامش پیداست کارش را با انواع همبرگر آغاز کرد ولی امروزه طیف بیش تری از غذاها را ارایه می دهد از انواع غذاها با گوشت سفید و قرمز گرفته تا غذاهای دریایی، سالاد حتی غذاهایی مانند ساندویچ های پنیر، بیسکوییت و مانند آن .برگر گینگ توجه خاصی به کودکان داره (برخلاف ساب وی که به محدوده سنی بالاتری نگاه میکرد) و تقریبا" از تمامی غذاهایی که ارائه میکنه یک نسخه برای بچه ها نیز داره. دادن انواع هدیه های کوچک به بچه ها از ویژگیهای این رستورانها هست. Burger King در سال 1954 اولین شعبه خودش را در میامی تاسیس کرد و امروز بیش از 11 هزار رستوران در 61 کشور دارا میباشد. مطابق ادعای این رستوران غذاهای ارائه شده توسط این رستوران بعنوان صبحانه بهترین و پر مصرف ترین از این نوع در دنیا می باشد.

 

Taco Bell گونه ای از غذا فروشی های غذای سریع هست که بیشتر  غذاهای مکزیکی ارائه میکند. شاید بخاطر طعم و فرهنگ غذایی تاکوبل بیشتر در کشورهای قاره آمریکا و کانادا فعالیت میکند و در مجموع در حدود 8 هزار شعبه دارد. آنها ادعا میکنند که در هفته به حدود 35 میلیون نفر غذا میدهند یعنی حدودا" دقیقه ای 3500 نفر! تاکوبل برخلاف اغلب fast food ها به ارائه غذاهای غیر برگری مانند ساندویچ های سنتی مکزیکی، اسپاگتی، پیتزا ، سالاد و ... که همگی با نان مخصوص مکزیکی تهیه می شود، می پردازد. این رستورانها نیز به مشتریان خود امکان انتخاب غذا را میدهند چرا که شاید طعم غذاهای مکزیکی برای همگان خیلی جالب نباشد. نکته جالبی که اغلب این رستوران ها آنرا رعایت میکنند ارائه لیست مواد مغذی، ویتامین ها، چربی ها و خلاصه آنچه که آنها به آن Nutrition Calculator میگویند می باشد. به این طریق مصرف کننده میتواند به راحتی از میزان پروتئین، چربی و ... مصرفی خود مطلع باشد و رژیم غذایی خود را به دقت کنترل نماید.

res2ran.com