رستوران های ایرانی

جالب و خواندنی

روبات های پیشخدمت در رستوران چینی

روبات های پیشخدمت ،www.res2ran.com

 

دوست دارید، هنگامی که وارد یک رستوران می‌شوید، یک روبات به استقبال شما آمده و بگوید؛ سلام آدم زمینی به رستوران ما خوش‌ آمدید؟

یک مهندس ارشد ساخت روبات، رستورانی با نام رستوران روبات‌ در چین افتتاح کرده است که با 20 پیشخدمت روبات آن را اداره می‌کند. این روبات‌ها مسئول آشپزی، خوش‌آمدگویی،راهنمایی، سرویس‌دهی و سرگرمی مشتریان هستند. 

این آدم آهنی‌های رنگارنگ بیش از 30 نوع غذا‌ چون؛ پودینگ، نودل و...، پخته و سرو می‌کنند.

هنگام ورود به این رستوران، روبات راهنما دست خود را دراز کرده و می‌گوید؛ "سلام آدم زمینی به رستوران روبات خوش آمدی!"

این روبات‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به عنوان پیشخدمت در این رستوران کار می‌کنند. از دستمزد و مزایای کاری آنها هنوز هیچ خبری در دست نیست.

 

روبات های پیشخدمت،www.res2ran.com

 

روبات‌ها در حال سرو غذا به مشتریان روی نوار سیاه مغناطیسی هستند.

قد این روبات‌ها بین 130 تا 160 سانتیمتر است و می‌توانند بیش از 10 حالت چهره را از خود نشان دهند. همچنین  می‌توانند، درحالی که مشتریان مشغول غذاخوردن هستند، آنان را با  آوازخواندن و دیگر کارها، سرگرم می‌کند. فکر می‌کنم باید خوش‌ ادا و صدا باشند!

 

روبات های پیشخدمت،www.res2ran.com

 

حوه کار آن‌ها در ظاهر این‌گونه است که روبات‌های آشپز غذا‌های سفارش شده را دریافت می‌کنند و بعد از پخت آن‌ها را روی سینی روبات‌هایی که روی یک نوار مغناطیسی سیاه در حرکت هستند، قرار می‌دهند. این آدم‌اهنی‌های کوچولو نیز با یک لبخند غذا را روی میز مشتری گذاشته و عبارت نوش‌جان به لهجه فرا زمینی‌ها را ادا می‌کنند...جالب است نه؟

 

روبات پیشخدمت،www.res2ran.com

 

روبات‌های این رستوران توسط شرکت "روبانن هاربین هائوهای" طراحی و ساخته شده‌اند. لیو هیشنگ، مهندس مسئول این رستوران می‌گوید؛ پنج میلیون یوآن بر روی روبات‌های این رستوران سرمایه‌گذاری شده است. یعنی هر روبات بین 20 تا 30 هزار پوند هزینه برداشته است.

 کارکنان این رستوران البته کارکنان و نیروی انسانی این رستوران در درون اتاق کامپیوتر تمام روز به کنترل و مدیریت تیم روبات‌های پیشخدمت مشغول هستند. پس از یک روز پرکار، روبات‌ها برای خوردن یک وعده غذایی خود که همان برق است به اتاق مخصوص می‌روند. آنها به ازای  دو ساعت شارژ یا خوردن برق می‌توانند، پنج ساعت متوالی کار کنند. این روبات‌های پیشخدمت از نوع روبات‌های پیشرفته هستند که در حال حاضر در خدمت انسان هستند.

گفته می‌شود، تعداد رستوران‌های روباتی به دلیل جلب مشتری زیاد در سطح کشور رو به  افزایش است.

 

res2ran.com