رستوران های ایرانی

انواع دسر و شیرینی

طرز تهیه حلوای به

حلوا به,www.res2ran.com

مواد لازم

به سه کیلوگرم
شکر 450 گرم
آب سه پیمانه
پودر هل یک قاشق چای‌خوری
خلال بادام 100 گرم
پودر پسته به میزان لازم
روغن حیوانی یک پیمانه

 

طرز تهيه

  1. به ها را پوست گرفته، خرد کرده و قسمت سفت وسط بِه را جدا می‌کنیم.سپس آن‌ها را در آب سرد قرار می‌دهیم تا سیاه نشود، بعد آن‌ها را شسته و با آب و 100 گرم شکر در دیگ مسی می‌ریزیم. در دیگ را بسته و به مدت دو الی سه ساعت روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا بِه‌ها کاملاً پخته و آب آن جمع شود.
  2. در این فاصله گاهی آن را به هم می‌زنیم تا ته نگیرد، سپس با گوشت‌کوب بِه پخته شده را له می‌کنیم و بقیه شکر را به آن افزوده و روی حرارت آن را مرتب هم می‌زنیم، سپس روغن حیوانی اضافه می‌کنیم.کمی که تفت خورد بادام خلال شده و پودر هل را اضافه و همه مواد را خوب با هم مخلوط می‌کنیم.
  3. زمانی که حلوا از ظرف جدا شد و به صورت توده در آمد آن را در سینی مناسب چرب شده به قطر 5/1 سانتی‌متر پهن کرده و به صورت لوزی برش می‌زنیم یا با کاتر دلخواه آن را قالب زده(یا آن را با قیف در قالبهای دلخواه می ریزیم) و روی آن را با پودر پسته و خلال بادام تزئین می‌کنیم.
  4. برای اندازه‌گیری شکر این حلوا، زمانی که بِه پخته شد آن را له می‌کنیم و به ازای دو کاسه بِه یک کاسه شکر می‌افزاییم. به دلخواه می‌توان یک پیمانه آرد سنگک را تفت داد و پس از الک و سرخ کردن با دو قاشق غذاخوری روغن حیوانی به این حلوا افزود.

 

 

res2ran.com