رستوران های ایرانی

جالب و خواندنی

تولید عسل های رنگی در فرانسه

عسل های رنگی,www.res2ran.com

پرورش‌دهنده زنبور عسلی در فرانسه با ناباوری شاهد تولید عسل‌هایی به رنگ سبز و آبی توسط زنبور‌هایی است که پرورش می‌دهد.

به گفته آندره فریه در کندو‌های زنبورهای عسلی که وی پرورش می‌دهد، عسل‌هایی به رنگ سبز و آبی تولید می‌شود. با این‌همه این عسل‌های رنگی برای فروش عرضه نخواهند شد.

عسل رنگی,www.res2ran.com

زنبورهای کندوهایی که در نزدیکی ریبیو‌ویل در منطقه آلساک فرانسه واقع شده‌اند، از شکرهای فراوری شده و رنگارنگ نیروگاه گاز‌زیستی که از پسماند‌های کارخانه شکلات سازی مارس برای تولید سوخت استفاده می‌کند، برای ساخت عسل خود استفاده کرده‌اند و به همین دلیل رنگ عسل‌های تولید شده در این کندوها به سبز و آبی تغییر پیدا کرده است. شرکت مارس تولید کننده شکلات‌های مشهور M&Ms است.

زنبورهای این کندو به جای اینکه برای نوشیدن شهد به میان گلها پرواز کنند، شکرهای رنگی این کارخانه را به منبع تامین شهد خود تبدیل کرده‌اند. زنبورها عسل را به واسطه انباشته کردن شهد گلها در مخزنی ویژه در شکمشان تولید می‌کنند. زمانی که زنبور‌ها به کندو می‌رسند، شهد‌های جمع آوری شده را که در شکم آنها فراوری شده دهان به دهان به درون کندوها انتقال می‌دهند. سپس زنبور‌های کندو ترکیب فراوری شده را در حفره‌های کندو قرار می‌دهند تا رطوبت آنها تبخیر شده و عسل از آن به جا بماند.

از آنجایی که شکر‌هایی که به منبع جدید زنبورها تبدیل شده، رنگی هستند، عسل نهایی که از آنها به وجود می‌آید نیز رنگی خواهند بود و به این شکل زنبورداران قادر نیستند عسل‌های خود را به فروش برسانند. بر اساس گزارش France24 با اینکه عسل‌های رنگی طعمی مانند عسل‌های معمولی دارند، اما ظاهر متفاوت آنها مانع از به فروش رسیدنشان خواهد شد.

کندو,www.res2ran.com

 

res2ran.com