رستوران های ایرانی

پیتزا و ساندویچ

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

کوکو سبزی,www.res2ran.com

مواد لازم

سبزی کوکو نیم کیلو
تخم مرغ 4 عدد
نمک به میزان لازم
سیب زمینی پخته دو عدد کوچک
زرشک یک قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده مقداری
نان باگت دو تا سه عدد
آرد یکی دو قاشق

 

طرز تهيه

  1. در کاسه ای، سبزی کوکوی خرد شده را با تخم مرغ‌ها مخلوط می‌کنیم.  نمک، سیب زمینی پخته رنده شده، زرشک را اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.
  2. بعد نان باگت‌ها را به صورت حلقه ای می‌بریم. (به ارتفاع نیم سانتیمتر) درون حلقه ها را از خمیر خالی می‌کنیم. روغن را درون ماهیتابه می‌ریزیم وقتی که داغ شد، از مایه کوکو، در آن می‌ریزیم. حالا می‌توانیم تکه های گردو را درون کوکو جای دهیم.
  3.  البته از اول درون مایه نیز می‌توانیم خرده های گردو را بریزیم. حرارت را کم می‌کنیم و اجازه می‌دهیم خوب سرخ شود. سپس آن را پشت و رو می‌کنیم. 
  4. دقت داشته باشید که میزان سیب زمینی پخته شده رنده شده، زیاد نباشد وگرنه کوکو سبزی شما تبدیل به کوکو سیب‌زمینی می‌شود. این میزان فقط برای انسجام کوکو می‌باشد.
  5. زمانی که حلقه‌های نان باگت را درون روغن گذاشتید و مایه کوکو را درون آن ریختید، با قاشق روی آن را صاف کنید و دقت داشته باشید که کاملاً با سطح نان برابر شود. اگر از سطح نان پایین‌تر باشد، نان سرخ می‌شود و سطح کوکو سرخ نشده می‌ماند.
  6.  پیشنهاد می‌شود گردوها را خیلی ریز نکنید و به صورت پودر درنیاورید. اجازه دهید در سطح کوکوها دیده شوند.
  7.  برای تهیه کوکو سبزی در نان باگت می توان کوکو را به صورت ساده نیز درست کرد(بدون سیب زمینی و آرد) . می توان کوکو ها را با تخم مرغ,سبزی کوکو و نمک و فلفل و زردچوبه آماده کرد و در صورت تمایل زرشک و گردو هم به مواد اضافه نمود و در نان باگت سرخ نمود.

 

 

 

res2ran.com