رستوران های ایرانی

گپ تلفنی

گپ تلفنی شماره 13

گپ تلفنی,www.res2ran.com

ناهید- 40ساله- خانه دار- قصرالدشت

چقدر از غذای بیرون استفاده می کنید؟ خیلی کم

بیشتر رستوران یا فست فود؟ اگر بخوایم بریم بیشتر فست فود,به خاطر اینکه زودتر آماده میشه و همینطور رستورانها کیفیتهاشون اومده پایین هم برنجهاشون خوب نیست هم گوشتهاشون.

آخرین بار کدام فست فود رفتید؟ فست فود چنچنه

چرا اینجا رو انتخاب کردید؟ چون قبلا هم رفته بودیم و غذاهاش رو دوست داریم

چه غذاهایی سفارش دادید ؟ پیتزا

کیفیت غذا و برخورد پرسنل چطور بود ؟ کیفیت و برخوردشون خوب بود,بد نبود

از یک تا 10 چه عددی به مجموعه میدید ؟ 6

بهترین رستوران؟ این روزها با این کیفیتها نمیشه گفت بهترین رستوران کدومه. اما به نظرم رستوران شاطر عباس خوبه و قدیمی هم هست

بهترین فست فود؟ فست فود چنچنه

از غذاهای محلی کدام را درست می کنید؟ کلم پلو شیرازی

دستور پخت این غذا را میشه خلاصه بفرمایید؟

برنج را از قبل خیس می کنیم(حداقل دوساعت قبل) بعد سبزی کلم پلو که من ریحون,تره و ترخون می ریزم را آماده می کنم و بعد کلم ها را خرد می کنیم (کلم سر) و نمک و فلفل و زردچوبه می زنیم مقداری آبلیمو( مثلا 3قاشق غذاخوری) و مقداری آبغوره( معمولا مقدار آبغوره را بیشتر میریزم) با کلم مخلوط می کنیم. برنج را آبکش می کنیم و با سبزی مخلوط می کنیم و می گذاریم کمی دم بکشد وقتی کمی بخار در آن جمع شد کلمها را هم لا بلای برنج میریزم و می گذاریم نیم ساعت بپزد. بعد کوفته ریزه(قلقلی) آماده می کنیم به این صورت که گوشت چرخ کرده را با نمک و فلفل و پیاز و کمی آرد مخلوط می کنیم و به صورت کوفته قلقلی در می آوریم و سرخ می کنیم. بعد برنج را در دیس می کشیم و کوفته قلقلی ها را هم روی برنج میریزیم. کمی هم زعفران روی پلو میدهیم تا مجلسی تر بشه.

کلم پلو,www.res2ran.com


خدیجه- 30ساله- خانه دار- ده پیاله

چقدر از غذای بیرون استفاده می کنید؟ خیلی خیلی کم از غذای بیرون استفاده می کنیم

آخرین بار کجا غذای بیرون خوردید ؟ پیتزا رضا(سه راه احمدی)

چرا اینجا رو انتخاب کردید؟ چون رفته بودیم زیارت شاهچراغ برای همین نزدیک بود رفتیم

چه غذاهایی سفارش دادید ؟ پیتزا

کیفیت غذا و برخورد پرسنل چطور بود ؟ کیفیت و برخوردشون خوب بود

از یک تا 10 چه عددی به مجموعه میدید ؟ 6-7

چه غذای خاص و ویژه ای رو خودتون درست می کنید؟ لا پلویی مرغ- همینطور من توی خورشتهام مثل خورشت بادمجان و... از کوفته ریزه استفاده می کنم

 

دستور پخت  لا پلویی مرغ را میشه خلاصه بفرمایید؟

برنج را از قبل خیس می کنیم. بعد مرغ را آب پز می کنیم با پیاز و نمک و ادویه بعد مرغ را سرخ می کنیم و بعد کمی ناردونه با زردچوبه ونمک سرخ می کنیم و بعد کمی هم آبلیمو بهش اضافه می کنیم بعد برنج را آبکش می کنیم و مرغ و مواد دیگه را می گذاریم لای برنج و می گذاریم دم بکشد.

برای کوفته ریزه با بقیه غذا ها هم من گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده و شمبلیله خشک و نمک و فلفل و زردچوبه مخلوط می کنم و بعد یک تخم مرغ هم به آن می زنم و گلوله می کنم و سرخ می کنم و برای انواع خورشتها می تونیم از این روش استفاده کنیم.

لاپلویی مرغ,www.res2ran.com

res2ran.com