رستوران های ایرانی

تغذیه و سلامت

خواص درمانی فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای,www.res2ran.com

به گزارش ایسنا، این سبزی خوش عطر و طعم خواص درمانی بسیاری دارد که عبارتند از:

 حفظ سلامت پوست و چشم‌ها:

خوردن فلفل دلمه‌ای به شفافیت و پاکسازی پوست و پیشگیری از بثورات و لکه‌های پوستی کمک می‌کند. هم چنین این سبزی منبع مهمی از ویتامین A است که برای سلامت چشم‌ها مفید بوده و از بروز بیماریهای چشمی پیشگیری می‌کند.

پیشگیری از سرطان:

فلفل دلمه ای حاوی ترکیباتی موسوم به کاپسایسین است که از فعالیت مواد سرطان زا جلوگیری می‌کند و مانع از چسبیدن آنها به مولکول وراثتی دی ان آ می‌شود.

تسکین دهنده درد:

کاپسایسین هم چنین مانع از انتقال درد از پوست به نخاع شده و از بروز احساس درد جلوگیری می‌کند. هم چنین به درمان بیماریهای مرتبط با درد کمک می‌کند.

سوزاندن کالری:

مصرف فلفل دلمه‌ای سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به درمان بیماری‌های مرتبط با درد کمک می‌کند. به این ترتیب فلفل دلمه‌ای امکان افزایش وزن ناشی از مصرف رژیم غذایی پرچرب را کاهش می‌دهد. این سبزی برای کمک به هضم غذا مفید است و به عنوان یک محرک قلب و عروق، فشار خون را تنظیم می‌کند و همچنین در کاهش کلسترول بد و چربی تری گلیسیرید در بدن نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.

محافظت از موها:

عصاره فلفل دلمه‌ای یکی از بهترین محصولات برای تقویت رشد موهاست. این عصاره از ریزش مو جلوگیری می‌کند و تارهای مو را پرتر و ضخیم‌تر نگه می‌دارد. اما از آنجا که طبیعت فلفلی و سوزاننده دارد باید در استفاده از آن احتیاط کرد.

res2ran.com