رستوران های ایرانی

گپ تلفنی

گپ تلفنی شماره 10

گپ تلفنی,www.res2ran.com

معصومه- 40 ساله- خانه دار- فلکه شهرداری

خانواده 4 نفری

چقدر از غذای بیرون استفاده می کنید؟ اصلا اهل غذای بیرون نیستیم همه چیز رو توی منزل درست می کنیم.

بهترین غذایی که خودتون می پزید؟ من همه جور غذا درست می کنم خودم غذاهای سنتی بیشتر دوست دارم و بچه ها غذاهای فانتزی. برای مثال باقالی پلو با گوشت و پیتزا

دستور پخت این غذاها را میشه خلاصه بفرمایید؟

باقالی پلو با گوشت: برنج را از قبل خیس می کنیم ,باقالی را می گذاریم بپزد بعد برنج را آبکش می کنیم و شوید و باقالی را با برنج مخلوط می کنیم کمی هم زردچوبه می زنیم و می گذاریم دم بکشد بعد گوشت را نکه تکه می کنیم و با پیاز نگینی و ادویه و زردچوبه و نمک و کمی آب می گذاریم بپزد (گوشت را کم آب درست می کنیم) و می گذاریم گوشت آرام بپزد. و بعد در دیس می کشیم.

باقالی پلو,www.res2ran.com

پیتزا: گوشت چرخ کرده را با پیاز و ادویه و زردچوبه و نمک می پزیم. سوسیس نگینی خرد می کنیم و کمی تفت می دیم بعد از آن قارچ, فلفل دلمه و سوسیس و اگر مواد دیگه ای مثل گوجه نگینی خرد شده را با هم مخلوط می کنیم. بعد کمی پنیر پیتزا روی خمیر می پاشیم و بعد مواد را روی خمیر می ریزیم و دوباره پنیر پیتزا روی آن می پاشیم بعد کف یک قابلمه تفلون را چرب می کنیم و خمیر را در آن می گذاریم و روی گاز با شعله کم می گذاریم بپزد تا پنیر برشته شود.(من توی فر درست نمی کنم و همیشه هم خوب میشه)  دیگه بعد از پخت با انواع سسهای مختلف مصرف می کنیم.

پیتزا,www.res2ran.com


حسین- 40 ساله- کارمند- وصال جنوبی

 

چقدر از غذای بیرون استفاده می کنید؟ خیلی خیلی کم. در واقع از غذای فست فودها و رستورانها راضی نیستیم به خاطر اینکه بهداشت را رعایت نمی کنند و دلسوزانه کار نمی کنند.

 

آشپزی می کنید؟ خیر

به نظرتون مراحل پخت چلو مرغ چیه؟

خوب برنج را خیس می کنند بعد توی قابلمه روغن می ریزند و برنج را هم اضافه می کنند  و برنج را دم می کنند بعد که پخته شد می کشند توی سینی و روی آن روغن می دهند. مرغ را هم تکه تکه می کنند و توی قابلمه با گوجه و سیب زمینی و پیاز و هویج با آب اضافه می کنند و می گذارند بپزد.

پلو مرغ,www.res2ran.com

res2ran.com