رستوران های ایرانی

جالب و خواندنی

کی اف سی (KFC) افتتاح شعبه خود در ایران را تکذیب کرد

تکذیب افتتاحیه kfc در ایران res2ran.com

 اغذیه فروشی زنجیره ای کی اف سی که به فروش مرغ های سوخاری (کنتاکی) شهرت دارد، با تکذیب افتتاح هرگونه شعبه ای از رستوران‌های خود در ایران اعلام کرد که علیه کسانی که از نام و نشان این شرکت در ایران سوء استفاده کنند، اقدام قانونی خواهد کرد.

همزمان با انتشار اخباری در ارتباط با افتتاح نخستین شعبه رستورانی تحت عنوان کی اف سی در شهر کرج، شرکت رستوران های زنجیره ای 'کی اف سی' در پاسخ به پرسش بی بی سی فارسی، روز شنبه ۲۵ فوریه (ششم اسفند) با ارسال اطلاعیه ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی هیچ طرح و برنامه ای برای افتتاح شعبه ای از رستوران های خود در ایران ندارد و علیه هر شرکت و گروه اقتصادی که بخواهد از نام و نشان این شرکت در ایران استفاده کند، اقدام قانونی خواهد کرد.

 

نخستین بار روز گذشته، خبرگزاری فارس خبر افتتاح نخستین شعبه رستورانی با نام کی اف سی در شهر کرج را منتشر کرده بود که نام و نشان تجاری آن شباهت فراوانی به شرکت کی اف سی آمریکایی دارد.

در این خبر، خبرگزاری فارس به نقل از امیر حسین علیزاده، مدیر شرکت کیهان افتخار سینا (که مخفف نام آن می تواند کی اف سی باشد) در مراسم افتتاح نخستین شعبه این مجموعه رستوران ها گفته که به زودی شعبی از این اغذیه فروشی ها در شهرهای تهران، شیراز، مشهد، تبریز و چند شهر بزرگ دیگر افتتاح خواهد شد و تا پایان سال ۱۳۹۱ حدود ۱۰۰ شعبه "کی اف سی" در ایران راه اندازی می شود.

در تصاویر و عکس هایی که از این افتتاحیه منتشر شده، نشان (لوگو) و تصویر تجاری شرکت کی اف سی دیده می شود که با رنگ اختصاصی این شرکت (رنگ قرمز) و تنها با حذف پاپیون از تصویر مردی که علامت تجاری شرکت کی اف سی است منتشر شده است.

همزمان در وبسایت شرکت تجاری دیگری در ایران که مدعی امتیاز انحصاری شرکت آمریکایی 'کی اف سی' است، تمامی تصاویر و نشان های این رستوران معروف آمریکایی دیده می شود.

در وبسایت "شرکت رستوران های آفتاب و مهتاب پاریز" این گروه تجاری اعلام کرده است: "با توجه به سوء استفاده های انجام شده از نام و لوگوی جهانی کی اف سی در ايران از زمان شروع فعاليت شرکت آفتاب و مهتاب پاريز، توسط برخی از افراد سود جو به اطلاع می رساند تنها شرکت رستوران های زنجيره ای آفتاب و مهتاب پاريز نماينده محصولات اين برند در ايران بوده و هيچ شرکت يا شخص حقيقی يا حقوقی ديگری مجوز استفاده از نام يا لوگوی اين برند را تحت هر عنوان ديگری را نخواهد داشت. لذا شرکت 'کنتاکی فرايد چيکن' هيچ گونه مسئوليتی در قبال خريد و فروش امتياز نمايندگی و ارائه هرگونه خدمات غير قانونی توسط هر شرکت ديگری را نپذيرفته و هيچ مسئوليتـــی را بـــر عهده نخواهد گرفت."

 

 

res2ran.com