رستوران های ایرانی

غذاهای ملل

طرز تهیه خوراک ماهیچه

خوراک ماهیچه,www.res2ran.com

مواد لازم

ماهیچه گوسفندی یک کیلو گرم
سیر دو حبه
دارچین نکوبیده یک قطعه
هل سبز سه عدد
میخک 4 تا 5 عدد
روغن مایع سه قاشق سوپخوری
زنجبیل تازه  یا پودر زنجبیل یک قاشق چایخوری
ماست 70میلی لیتر
پودر فلفل قرمز یک دوم قاشق چایخوری
پیاز متوسط یک عدد
آب یک لیتر 
گوجه فرنگی رسیده دو عدد 
خامه دو قاشق سوپخوری
زعفران ساییده یک چهارم قاشق چایخوری
نمک  به اندازه کافی 

 

طرز تهيه

  1. سیر را ریز خرد کنید. پیاز را خلال کنید. گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و در دستگاه غذاساز بریزید تا به صورت پوره درآیند. اگر دستگاه غذاساز در دسترس ندارید می توانید گوجه فرنگی ها را با رنده ریز رنده کنید. برای راحت پوست گرفتن گوجه فرنگی ها هم کمی آب جوش روی گوجه بریزید و سپس به راحتی پوست آنها را جدا کنید.
  2. در یک قابلمه مناسب روغن را داغ کنید و میخک، هل و دارچین را در آن تفت دهید تا عطر آنها به مشام برسد. سپس سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شده و طلایی رنگ شود. گوشت ماهیچه را با پیاز، فلفل قرمز و نمک اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شود و آب آن کشیده شده به روغن بیفتد. سپس آب را افزوده بگذارید جوش بیاید. حرارت اجاق را کاهش دهید و بگذارید خوراک درحالی که درب ظرف بسته است آهسته بجوشد تا گوشت کاملاً بپزد.
  3. وقتی گوشت نیم پز شد پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید. زمانی که گوشت کاملاً پخته و آب خوراک غلیظ و سس مانند شد زعفران و خامه را افزوده و بگذارید داغ شوند سپس خوراک را از روی حرارت اجاق برداشته در ظرف مناسب بریزید و داغ سرو کنید.
  4. این خوراک را می توانید با انواع سبزیجات(مثل هویج,کدو,کلم بروکلی,ذرت,نخود فرنگی و...سرو کنید. آب لیموترش غذا را خوش طعم تر می کند.

 

 

 

res2ran.com