رستوران های ایرانی

پیتزا و ساندویچ

طرز تهیه و دستور پخت ساندویچ میگو

ساندویچ میگو,www.res2ran.com

مواد لازم برای 4 نفر 

ميگوي درشت 450 گرم پاک شده
ادويه ي ماهي يک قاشق سوپخوري
مايونز کم چرب يک چهارم پيمانه
سس خردل 2 قاشق سوپخوري
آبليمو ترش 2 قاشق سوپخوري
نان ساندويچي 4 عدد
کره يا مارگارين 3 قاشق سوپخوري
فلفل دلمه اي سبز و قرمز متوسط 2 عدد خلالي شده
سير له شده 2 حبه

 

طرز تهيه

  1. ميگوهاي تميز و شسته شده را در ادويه ي ماهي(ادویه ماهی ترکیبی از پودر تخم گشنیز,زردچوبه,فلفل سیاه,فلفل قرمز و دارچین به نسبت دلخواه) غلتانده درون يک ظرف کوچک ريخته در آن را ببنديد. ظرف را به مدت 30 دقيقه تا يک ساعت در يخچال قرار دهيد. تا مزه دار شوند مايونز وخردل را با آبليموترش مخلوط کرده و کنار بگذاريد
  2. نان را برش داده و بخشي از مغز آن را به دلخواه خالي کنيد.در تابه اي نچسب 2 قاشق سوپخوري از روغن را روي حرارت کم داغ کرده و براي 5 دقيقه فلفل ها را در تابه تفت دهيد. سير را اضافه کرده و 5 دقيقه ي ديگر تا وقتي که فلفل ها نرم شود تفت دادن را ادامه دهيد.
  3. اين مواد را از تابه به ظرف ديگري منتقل کرده و کنار بگذاريد.درون همان تابه، بقيه ي کره را آب کرده و روي حرارت متوسط ميگوها را براي 3 تا 5 دقيقه تفت دهيد.  2قاشق چايخوري از مخلوط مايونز، خردل و آبليموترش را روي دو طرف داخل نان ها بماليد. يک قاشق از مواد فلفل روي قسمت سس مالي شده ي نان گذاشته و ميگوها را روي آن بگذاريد. بقيه ي مايونز را روي ميگو ريخته و ساندويچ را ببنديد و سرو کنيد.
  4. می توانید  مقداری پنیر پیتزا نیز در نانها اضافه کنید و برای 3 تا 5 دقیقه در فری که از قبل گرم شده بگذارید تا پنیر ها آب شود(زیاد نانها را در فر نگذارید بماند تا میگوها خشک نشود)

 

 

res2ran.com