رستوران های ایرانی

رستوران گردی

رستوران گردی با فست فود کاریز

شما چیزی هستید که می خورید ؛ این شعار فست فود کاریز است

رستوران گردی 1 با فست فود کاریز res2ran.com 


در یکی از شبهای گرم ماه رمضان و به دعوت مدیر گروه رستوران گردی، به فست فود کاریز دعوت شدیم، کاریز در یکی از فرعی های قدوسی غربی یعنی خیابان شهید محلاتی واقع شده است. ( برای دیدن اطلاعات فست فود کاریز اینجا را کلیک کنید
وارد که میشویم سالن در سمت راست ما و آشپزخانه و محل تحویل غذا در سمت چپ قرار دارد. وسط سالن هم با راه پله ای منتهی میشد به نیم طبقه ای که به نظر میومد بعدا ساخته شده.

در بدو ورود یک آکواریوم با ماهی های جالب در کنار یک LCD بزرگ که منو غذاها رو به تماشا درآورده بود خودنمایی میکرد. ظاهر فست فود بسیار معمولی می نمود و فضای مغازه چندان بزرگ نبود، لیست غذا تنوع لازم رو داشت و قیمت ها هم به نسبت متعادل بودن، در کنار اون LCD شیک منوی غذا و LCD لمسی سفارش غذا منوی ساده که بر روی یک برگ کاغذ A4 کپی شده بود چندان جالب به نظر نمی رسید .

رستوران گردی 1 با فست فود کاریز res2ran.com 

 

وارد طبقه دوم که میشدی اولین چیزی که آزاد دهنده بود سقف کوتاه اونجا بود که برای افرادی با قد 175 به بالا ایجاد مزاحمت میکرد، نکته آزار دهنده بعدی عدم استفاده از تهویه مناسب برای آشپزخانه بود که باعث میشد بوی دود و غذا وارد طبقه دوم بشه و همچنین در صورتی که همه صندلی هاش پر بشه کولر اونجا جوابگو نیست. همه میزها گرد و شیشه ای بودن بجز یک میز چوبی با سایر میزصندلی ها همخوانی نداشت و به گفته آقای کامرانی از جای دیگری موقتا به فست فود آورده شده بود. 

قرار بود جلسه ساعت 8 شب برگزار بشه اما با تاخیر 9:15 با پذیرایی از بچه های رستوران گردی به صرف آب معدنی و کافی میکس آغاز شد. 

رستوران گردی 1 با فست فود کاریز res2ran.com 


در ابتدای جلسه آقای منوریان قوانین اساسنامه گروه رستوران گردی رو اعلام کردن و با بچه ها به بحث و تبادل نظر در موردش پرداختن . 
سفارش غذا رو هم ساعت 9:30 گرفتن که با توجه به زمان افطار و تعداد بالای بچه های گروه و میهمان های ویژه، بهتر بود اول سفارش میگرفتن بعد در مورد گروه و قوانینش صحبت میشد.

رستوران گردی 1 با فست فود کاریز res2ran.com 

چون سفارش بیشتر بچه ها پیتزا بود غذاها خیلی دیر آماده شد و همه حسابی گرسنه بودن.
 ساعت 10:40 غذاها آماده شد و اکثر بچه ها از کیفیت غذای خودشون ابراز رضایت کردن. 
پس از صرف غذا و برگزاری دور دوم قرعه کشی وبسایت رستوران.کام ، آقای کامرانی ، مدیر فست فود کاریز در جمعمون حاضر شدن .خودمونی و راحت بودن ایشون باعث شد بچه ها خیلی راحت بتونن حرفاشون رو بزنن و جو خوبی ایجاد شد.

رستوران گردی 1 با فست فود کاریز res2ran.com 


آقای کامرانی پیش از تاسیس کاریز ، مدتی در زمینه تهیه غذای جهت بخشی از شرکت نفت فعالیت داشته . 
به گفته آقای کامرانی در کاریز از بهترین و مرغوب ترین مواد غذایی برای پخت استفاده میشه و همچنین ایشون حساسیت شدیدی به نظافت و بهداشت محیط و پرسنلشون دارن. 

همچنین وقتی در مورد دکور کاریز از ایشون پرسیده شد گفتند طراحی رو خودشون انجام دادن و سعی کردن تنوع طراحی بگونه ای باشه که مشتری به هر سمتی از مکان که نگاه میکنه شاهد فضایی متفاوت با سمت های دیگر باشه .  اما به این نکته هم اعتراف کردن که بعضی از المان های موجود در دکور رو به اجبار برای پوشاندن تاسیسات انجام دادن و ذکر این نکته که این مکان از ابتدا برای فست فود ساخته نشده بود و ما نمیتونستیم هزینه زیادی برای برطرف کردن ایرادات بزرگ بپردازیم ، پایان صحبت های ایشون در مورد دکوراسیون مجموعه بود. 

در مورد دیر آماده شدن غذا مدیریت فست فود گفتن "مواد رو به محض گرفتن سفارش آماده میکنیم تا کیفیت و طعم اصلی خودشون رو داشته باشه نه مثل اکثر فست فودها که برای راحتی و زودتر آماده شدن مواد رو از قبل تهیه میکنن. برای مثال آماده شدن لازانیا 25 تا 35 دقیقه زمان میبره که اینو از قبل به مشتری اعلام می کنیم"
ایشون در مورد تنوع منوی غذایی کاریز گفتن: "همیشه سعیمون بر این بوده که بتونیم همه نیازهای مشتری رو در این مکان برآورده کنیم، بخاطر همینه که در کنار پیتزا و ساندویچ و سایر خوراکها شما میتونید برخی نوشیدنی های گرم که در کافی شاپ سرو میشن رو سفارش بدید"

بحث زیبای دیگری که در این جلسه مطرح شد چگونگی ایجاد حس نوستالژی بین مشتری و فضا با استفاده از عنصر و طعم خاصی در غذا بود ، این بحث به خاطر وجود گیاه جعفری و یه ادویه خاص موجود در ساندویچ گوشت تنوری فست فود کاریز مطرح شد که باعث شده بود تا تداعی گر حس خاصی برای یکی از اعضای گروه باشه ، این بحث رو آقای کامرانی با بیان این نکته که از نظرات مشتری ها در این زمینه بسیار استقبال خواهد کرد و پیتزا کاریز هم توسط ایده یکی از مشتریان فست فود کاریز بازسازی شده بود به پایان رسوند . 

در بحث مشتری مداری هم بعضی از اعضای گروه ایرادی مبنی بر نبود نیروی انسانی جهت رسیدگی به سفارشات  مطرح کردند و مدیر کاریز بعد از شنیدن این سخن ها ، درد دل باز کرد و از فرهنگ عمومی جامعه گلایه که مدتی تمام تلاش خود رو کرده بود تا با مشتری ها ارتباط داشته باشه ، سر میز تک تک مشتری ها حاضر بشه و  نظر مستقیمشون رو جویا ، اما بعد از اینکه دیده بود برخی از مشتری ها این مسئله رو تعبیر به دخالت بیجا و فضولی و مسائل اخلاقی دیگه میکنن ، از این کار دلسرد شده بود .
همچنین در ابتدا سعی کرده بود با تفکیک منوی غذا به صورت غذای سالم و غیر سالم ، مشتریان رو تشویق به انتخاب غذای سالم بکنه که باز هم با درک اشتباه برخی مشتریان مواجه شده بود که فست فود کاریز رو متهم کرده بودند به تولید غذای ناسالم . (همه از ناسالم بودن برخی غذاها کم و بیش اطلاع دارند و این به ذات خود غذا مربوط میشود و نه به مجموعه تولید کننده اون ). 

در هر حال بحث و گفتگوی داغی بین آقای کامرانی و بچه های رستوران گردی انجام شد. که ایشون با اطلاعات بالا و حوصله کافی به همه سوالات بچه ها پاسخ دادن.

در نهایت جلسه با پر کردن فرم های نظرسنجی توسط اعضاء به پایان رسید . جمع بندی امتیازات اعضاء رو در زیر مشاهده می نمایید . ( امتیاز ها از 10 می باشد ) 


جمع امتیازها : 
بهداشت شخصی و محیط 7.68
تغذیه و رعایت نکات بهداشتی مواد غذایی 6.96
تنوع غذا 7.32
دکوراسیون و تناسب آن با مجموعه 6.07
امکانات و تسهیلات رفاهی 5.54
کیفیت غذای 6.96
سرعت تحویل غذا 5.18
برخورد با مشتری و اصول مشتری مداری 6.43
امتیاز کلی به مجموعه :  6.51

 

لازم به ذکر است که این جلسه را خانم منوچهری به عنوان دبیر ، آقای فارسیمدان به عنوان عکاس و آقای منوریان به عنوان مدیر رهبری نمودند . 

پاسی از شب گذشته بود که با خاطره خوبی از اولین جلسه گروه رستوران گردی ،  کاریز رو ترک کردیم.
 

رستوران گردی 1 با فست فود کاریز res2ran.com 

بچه های رستوران گردی حاضر در اولین جلسه گروه . 

 

رستوران گردی 1 با فست فود کاریز res2ran.com 

میهمانان ویژه این جلسه 

res2ran.com