رستوران های ایرانی

پیش غذا

طرز تهیه و دستور پخت سیب زمینی با پنیر و ژامبون

سیب زمینی با پنیر و ژامبون,www.res2ran.com

مواد لازم برای 6 نفر 

سيب‌زميني متوسط 6 عدد
روغن زيتون به میزان لازم
روغن كانولا به میزان لازم
نمك و فلفل قدری
ژامبون 6 برش نازك
پنير رنده شده چدار 150 گرم
خامه ترش نصف پيمانه
پيازچه ريز خرد شده : به میزان لازم

 

طرز تهيه

  1. ابتدا سيب‌زميني‌ها را خوب بشوييد و آن‌ها را با هر روشي كه دوست داريد (فر يا مايكروويو) بپزيد.
  2. اگر مي‌خواهيد با فر بپزيد روي سيب‌زميني‌ها را روغن زيتون بماليد و آن‌ها را درون فر به مدت يك ساعت با حرارت 400 درجه فارنهايت قرار دهيد تا درون آن‌ها خوب پخته شود و اگر از مايكروويو استفاده مي‌كنيد روي آن‌ها را روغن زيتون بماليد وهر سيب‌زميني را روي حداكثر حرارت به مدت 5 دقيقه بپزيد.
  3. همزمان با پختن سيب‌زميني‌ها،‌ قطعات ژامبون را درون يك تابه با مقداري روغن، روي حرارت متوسط به مدت 10 دقيقه يا تا زماني‌كه ترد شوند حرارت دهيد.
  4. با استفاده از دستمال خشك‌كن آشپزخانه روغن‌هاي اضافي ژامبون را بگيريد، سپس آن‌ها را خرد كنيد.
  5. بعد سيب‌زميني‌ها را از درون فر خارج كرده و بگذاريد به اندازه كافي خنك شوند، ‌سپس آن‌ها را از درازا به دو قسمت تقسيم كنيد و با استفاده از قاشق درونشان را تا نيم سانتي‌متر مانده به پوست خارج كنيد
  6. رجه فر را تا 450 درجه فارنهايت افزايش داده و بيرون و درون سيب‌زميني‌ها را روغن كانولا بماليد و و به مقدار لازم روي آن‌ها نمك بپاشيد وهر طرف آن‌ها را به مدت 10 دقيقه درون فر حرارت دهيد سپس آن‌ها را از فر خارج كرده و بگذاريد كمي خنك شوند
  7. سيب‌زميني‌ها را روي شبكه سيمي فر قرارداده و درون آن‌ها را فلفل و پنير چدار و ژامبون سرخ كرده بريزيد و آن‌ها را ‌2 دقيقه ديگر يا تا زماني‌كه پنير آن‌ها ذوب شود حرارت دهيد.
  8.   سپس سيب‌زميني‌ها را از فر خارج كرده و آن‌ها را درون ظرفي كه از قبل آماده كرده‌ايد قرار داده و روي هر كدام از آن‌ها، مقداري خامه ترش بريزيد سپس روي خامه‌ها را به عنوان لايه آخر، مقداري پيازچه قرار دهيد.


 

 

 

res2ran.com