رستوران های ایرانی

پیتزا و ساندویچ

طرز تهیه و دستور پخت کرپ گوشت

کرپ گوشت,www.res2ran.com

مواد لازم برای مایه کرپ

شير 1 پيمانه 
تخم مرغ 1 عدد 
نمک يک سوم قاشق چايخوري 
آرد 1 پيمانه 
روغن مايع 2 قاشق سوپخوري

مواد میانی

گوشت چرخ کرده 250 گرم 
پياز داغ 2 قاشق سوپخوري
نمک ، فلفل و زردچوبه به میزان لازم 
رب گوجه فرنگي 50 گرم 
قارچ 200 گرم
جعفري ساطوري 50 گرم
پنير موتزارلا 50 گرم

 

طرز تهيه

  1. براي تهيه ي کرپ ، شير و تخم مرغ را به همراه نمک ، داخل ظرف گودي بريزيد و با چنگال خوب هم بزنيد تا کاملاً يک دست شود . سپس آرد الک شده را کم کم بيفزاييد و هم بزنيد تا صاف و يک دست شود . غلظت خمير بايد به حالت ماست باشد . اگر خيلي شل بود ، مقداري آرد و اگر سفت شد ، مقداري شير اضافه نماييد
  2. مي توانيد به اين خمير مقداري زعفران دم کرده نيز بيفزاييد . تابه ي کوچکي را روي حرارت قرار دهيد تا کاملاً داغ شود . سپس يک قاشق چايخوري روغن مايع کف تابه بريزيد و يک ملاقه کوچک از خمير ، ته تابه بريزيد و سريع بچرخانيد تا خمیر کاملاً پخش و يکنواخت شود .
  3. هنگامي که پشت کرپ کمي طلايي شد ، آن را از تابه جدا کنيد و در ظرف ديگري قرار دهيد . همه کرپ ها را به همين ترتيب آماده نماييد .  

طرز تهيه مواد میانی

  1. گوشت چرخ کرده را با پياز داغ ترکيب کنيد و روي حرارت قرار دهيد و مرتباً هم بزنيد تا آب گوشت کشيده شود . سپس مقداري ادويه و رب گوجه فرنگي و نمک و زردچوبه به آن بيفزاييد و هنگامي که تفت خورد ، کمي آب اضافه کنيد و روي حرارت ملايم قرار دهيد تا گوشت پخته شود . زماني که آب آن کشيده شد ، قارچ هاي تفت داده شده و جعفري را بيفزاييد و کمي تفت دهيد . سپس شعله را خاموش کنيد . براي چسبندگي بيشتر ، کمي پنير رنده شده نيز به مواد بيفزاييد . 
  2. هنگامي که کرپ ها آماده شد ، يک قاشق از مواد گوشتي برداريد و در وسط آن قرار دهيد . سپس کرپ را رول کنيد . يک قاشق آرد را با مقداري آب ترکيب کنيد تا به صورت خمير چسب مانندي شود و براي چسباندن رول هاي کرپ از آن استفاده کنيد . سپس اطراف کرپ ها را با مقداري روغن سرخ کنيد و در ظرف مناسب بچينيد .


 

 

 

res2ran.com