رستوران های ایرانی

غذاهای سریع

غذاهای سه سوته

 
 
مطمئنا همه ما گاهي اوقات برايمان پيش آمده كه به هر علتي، از جمله كمبود وقت، نياز به يك غذاي عجله اي و ساده براي خوردن داشته باشيم. اما چه غذاهايي واقعا آسان اند و مي توان آن ها را سه سوته آماده كرد؟ با ما همراه باشيد تا ليستي از اين غذا ها كه روند تهيه ساده و سريعي دارند را به شما معرفي كنيم.
 
شما مي توانيد براي اطلاع از تور آنتالیا لحظه آخری به سايت لحظه آخر مراجعه كرده و اطلاعات كسب كنيد. ضمنا امکان مقایسه قیمت ها نسبت به سایر سایت ها نیز برایتان فراهم می باشد.
 
غذاي سه سوته با سيب زميني
سيب زميني ماده غذايي بسيار مغذي و پرطرفداري هست. علاوه بر اين، به علت خاصيت خمير مانندي كه هنگام آبپز كردن و پخت به خود مي گيرد و همينطور مقدار قابل توجه كربوهيدرات و پروتئينش، سبب سير شدن افراد حتي در مقدار هاي بسيار كم از آن،مي شود.
 
- پوره سيب زميني با خامه ترش و پياز
پوره سيب زميني غذايي بسيار ساده مي باشد كه دستور پخت هاي متنوعي دارد. يكي از وشمزه ترين پوره ها، پوره سيب زميني مخلوط شده با خامه ترش و پياز مي باشد.
مواد مورد نياز:
900 گرم سيب زميني
2 قاشق غذا خوري كره
1 عدد پياز خورد شده
1 فنجان خامه ترش
نصف فنجان شير
1 قاشق غذا خوري تره خرد شده
نمك و فلفل سياه به مقدار لازم
طرز تهيه :
ابتدا سيب زميني هاي پوست كنده را درون قابلمه اي همراه با آب و نمك بپزيد. پس از نرم شدن سيب زميني ها، آب را خالي كنيد. در حين پخت سيب زميني ها، 1 عدد پاز ا به هر شكل كه مايليد خرد كرده و با كره در ماهيتابه تفت بدهيد. پس از آن نمك را به پياز ها اضافه كنيد. پياز ها را در حدود 10 تا 15 دقيقه تفت دهيد. سيب زميني ها را له كرده و به آن خامه ترش و شير را اضافه كنيد. بعد از مخلوط كردن، پياز كاراملي شده با كره را به همراه نمك و فلفل سياه، به مخلوط اضافه كنيد. در نهايت براي تزيين و زيبايي بيشتر، مي توانيد روي پوره تان تره خرد شده را اضافه كنيد.
 
- دو پيازه
اين غذاي ايراني يكي از ساده ترين غذا هايي است كه مي توان سريع و راحت آن را آماده كرد.
مواد مورد نياز:
2 عدد سيب زميني بزرگ يا متوسط
1 عدد پياز
مقداري روغن زيتون
1 قاشق غذا خوري نعنا خشك شده
نمك و فلفل سياه به مقدار لازم
طرز تهيه:
ابتدا سيب زميني ها را خوب بشوييد و در قابلمه اي با آب بگذاريد تا بپزد. در اين حين پياز را به صورت خلالي خرد كنيد و در ماهيتابه اي با روغن تفت دهيد. پس از طلايي رنگ شدن پياز ها، نعنا خشك شده را به آن اضافه كنيد و بلافاصله اجاق را خاموش كنيد چون حرارت بيش از حد، باعث تلخ شدن نعنا ها مي شود. سيب زميني هاي نرم شده و پخته شده را له كنيد و كمي روغن زيتون به دلخواه خودتان به آن اضافه كنيد. در آخر پياز هاي سرخ شده با نعنا داغ را به سيب زميني ها اضافه كنيد و به مقدار دلخواه خودتان نمك و فلفل سياه اضافه كنيد.
 
- سيب زميني پخته شده با رزماري
 مواد مورد نياز:
 گرم سیب زمینی ریز نصف یا ۴ تکه‌شده900  
قاشق غذاخوری روغن‌زیتون  2
چند حبه سير
چند شاخه رزماري براي تزيين
طرز تهيه:
ابتدا فر را به دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۴ درجه سانتی‌گراد) برسانید. سیب زمینی ها را روی سینی بریزید. روی سیب زمینی روغن‌زیتون، سیر، رزماری، نمک و فلفل‌سیاه بریزید. سیب زمینی ها را تا هنگام تردشدن بپزید. باید آنها را گاهی جابه‌جا کنید تا نسوزند. پختن سیب زمینی ها تقریبا ۶۰ تا ۷۵ دقیقه زمان می‌برد. شما مي توانيد براي تزيين از شاخه هاي رزماري بهره ببريد.
 
 
غذاي سه سوته با پنير پيتزا
 
پنير پيتزا يكي از مواد غذايي بسيار محبوبي است كه در غذاهاي بسياري يافت مي شود. اما بايد توجه داشت كه به علت چربي بالاي آن نبايد به مقدار خيلي زياد مصرف شود.
- تست كالباس و پنير پيتزا:
غذايي بسيار ساده و خوش مزه.
مواد موردنياز:
8 عدد نان تست
16 ورقه كالباس
16 عدد پنير پيتزاي ورقه اي
آويشن به ميزان دلخواه
طرز تهيه:
نان های تست را کف سینی فر بچینید. روی هر یک از نان‌های تست، یک ورقه کالباس قرار داده و سپس رویش یک ورقه پنیر پیتزا بگذارید. اکنون دوباره روی هر ورق پنیر پیتزا، یک ورقه دیگر کالباس بگذارید. سپس مجددا روی هر نان تست یک ورقه پنیر پیتزا بگذاريد و روی آن کمی آویشن بپاشید. بعد از انجام اين مراحل، نان ها را درون فر و در دماي 180 درجه سانتيگراد به مدت 5 دقيقه حرارت بدهيد.

-كوكو سيب زميني با پنير پيتزا:

كوكويي خوشمزه و مقوي و همچنين مدرن!
مواد مورد نياز:
2 عدد سيب زميني بزرگ آبپز
پنير پيتزا به مقدار دلخواه
5 عدد قارچ
2 عدد كوكتل
1قاشق غذا خوري پياز سرخ شده
مقداري روغن
فلفل دلمه اي
ذرت
طرز تهيه:
سیب زمینی را آبپز کرده و پوره میکنیم و مقداري نمك به پوره اضافه مي كنيم. سپس  يك مقدار از مواد برداشته و گرد میکنیم یا به هر شکلی که دلخواهتان است در مياوريد. پياز را با شعله زياد سرخ كرده و كوكتل خرد شده را با قارچ و ادويه هاي مختلف اضافه كرده و تفت مي دهيم. در اين حين كف سيني فر را چرب كرده و سيب زميني ها را در آن شكل مي دهيم و روي آن مقداري پنير پيتزا مي گذاريم. براي زيبا تر شدن كوكو مي توانيد از ذرت و فلفل دلمه اي هم استفاده كنيد. سيب زميني ها را در فري كه از قبل گرم شده و در دماي 200 درجه سانتي گراد به مدت 20 دقيقه حرارت مي دهيم. غذا آمادست!
 
 
 
غذاي سه سوته با برنج
مسلما يكي از راحت ترين غذا هاي موجود، استانبولي و كته مي باشد.

- استانبولي

مواد مورد نياز:
2 عدد پياز متوسط
5 عدد گوجه متوسط
1 عدد سيب زميني درشت
3 پيمانه برنج
3 قاشق چايخوري نمك
2 قاشق غذا خوري رب گوجه فرنگي
1 قاشق چايخوري زرد چوبه
فلفل به مقدار لازم
طرز تهيه:

 

برنج را از یک ساعت قبل با نمك خیس کنید. در ابتدای کار، پیازها را به صورت نگيني يكدست خرد کنید. کف قابلمه را چرب کنید و آن را روی شعله بگذارید تا داغ شود. سپس پیاز را تفت بدهید تا شروع به طلایی شدن کند. به پیاز زردچوبه بزنید و تفت بدهید. گوجه ها را نگینی خرد کنید و همراه با دو قاشق رب گوجه و نمک به پیاز اضافه کنید. 10 دقیقه تفت دادن را ادامه دهید تا گوجه ها نرم شوند و آب خود را از دست بدهند. سیب زمینی را نگینی خرد کنید و به سس گوجه اضافه کنید و حدود 5 دقیقه دیگر تفت بدهید. آب برنج را جدا کنید و در صورت نياز برنج را بشوييد. برنج را همراه مقدرای آب جوش به مخلوط اضافه کنید (در حدی که نصف بند انگشت آب روی برنج باشد). وقتی آب پلو بخار شد، شعله را کم کنید و درب قابلمه را با دم كني ببندید و بگذارید دم بکشد. میتوانید آن را با کمی سیب زمینی سرخ کرده تزیین کنید.

 

 

res2ran.com