رستوران های ایرانی

غذاهای ملل

طرز تهیه مجبوس مرغ

مجبوس مرغ 

مواد لازم

برنج دانه بلند سه پیمانه
مرغ سه تکه
ادویه کاری یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه یک قاشق چایخوری
میخک،هل،چوب دارچین به میزان لازم
فلفل سبز  و هویچ سه تکه
نمک به مقدار لازم
کشمش نصف لیوان
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده سه عدد
گوجه فرنگی حلقه شده سه عدد
سیب زمینی برش داده شده  سه عدد بزرگ

طرز تهيه

  1. در طرز تهيه مجبوس مرغ شما باید ابتدا مرغ ها را خرد شده را در آب بریزید تا بپزد. میزان آب باید بیشتر از میزان معمولی باشد زیرا باید از باقی مانده آب مرغ برای پخت برنج و مواد داخل آن استفاده شود. وقتی مرغ در حال پخت است چوب دارچین، هل و یک پیاز بزرگ نصف شده و هویچ را درون قابلمه بیندازید و بگذارید مرغ خوب بپزد.
  2. مرغ را از آب جدا کنید، از آب مرغ باقی مانده برای پخت برنج استفاده می کنیم.برنج را در آب مرغ ریخته و می گذاریم بجوشد  در  حال جوشیدن به آن  ادویه و فلفل را اضافه می کنیم . وقتی برنج جوشید، آن را آب کش می کنیم، باید مغز برنج سفت نباشد و برنج را کمی زنده تر برمی داریم و بعد می رویم سراغ محتویات پلو.پیازهای خرد شده را بگذارید سرخ و طلایی شوند گوجه های حلقه ای را هم به پیاز اضافه کنید تا سرخ و نرم شود.
  3. آب مرغ و ادویه ها را به مایع اضافه کنید.مرغ ها را روی آن بچینید. سپس سیب زمینی های برش زده شده را هم به همان شکل روی مرغ ها می چینیم یک لایه برنج آب کش شده را به مواد اضافه می کنیم.کشمش و کاری را نیز به آن می افزاییم. لایه دوم برنج را روی آن ریخته و دوباره کشمش و ادویه کاری اضافه می کنیم تا تا جایی که فضای قابلمه را پر کند.
  4. بعد آن را روی شعله ملایم می گذاریم تا همه موادش از جمله سیب زمینی خوب بپزد و به خورد هم بروند. بعد از اینکه غذا پخت همه مواد قابلمه را با کفگیر مخلوط می کنیم تا کشمش و سیب زمینی و مرغ در سراسر قابلمه به اندازه  پخش شود و آماده سرو گردد
res2ran.com