رستوران های ایرانی

غذاهای ملل

دستور پخت اسپاگتی به سبک ایتالیایی

وقتی صحبت از اسپاگتی می شود، همه یاد آشپزهای ایتالیایی می افتند...

می دانید آشپزهای ایتالیایی هنگام طبخ اسپاگتی به چه نکاتی توجه می کنند؟ اولین نکته، آن است که آنها بیش از سس به طعم خود ماکارونی توجه دارند و معتقدند که موقع خوردن این غذا باید مزه رشته ها را کاملا زیر دندان احساس کرد. نکته دیگر، میزان ریحانی است که در اغلب غذاهای ایتالیایی، از جمله اسپاگتی، به کار می رود. آنها بر این باورند که برای حفظ عطر ریحان، باید آن را با انگشتان دست خودشان خرد کنند، نه با چاقو. در ضمن، چاشنی این غذا هم پنیر پارمزان است؛ به طوری که در ایتالیا خوردن ماکارونی با این پنیر، اصلی است فراموش نشدنی.

  اسپاگتی غذای ایتالیایی با ریحون res2ran.com

مواد لازم

اسپاگتی پخته ۴ لیوان
 پیاز خرد شده یک لیوان
سیر خرد شده ۳ حبه
گوجه فرنگی خردشده ۳ لیوان
ریحان خرد شده یک لیوان
پنیر پارمزان  ۱۰۰ گرم
روغن کانولا ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهيه

  1. ابتدا پیاز را در روغن تفت بدهید. قبل از طلایی شدن، سیرها را نیز بیفزایید و در ادامه، گوجه فرنگی ها را هم اضافه کنید. در قابلمه ای دیگر، اسپاگتی ها را بدون خرد کردن، در آب در حال جوش بریزید و بگذارید نرم شوند
  2. در ظرفی که مشغول تهیه سس هستید ادویه ها را نیز اضافه و در مرحله پایانی، برگ های تازه ریحان را با انگشت خرد کنید؛ البته نه به قطعات ریز و منظم. پس از آبکش کردن اسپاگتی ها تمام رشته ها را با مایه سس مخلوط کرده و کمی حرارت بدهید و بلافاصله سرو کنید. هنگام خوردن نیز روی تمام محتویات، پنیر پارمزان بپاشید.
  3. این غذا تقریبا دارای ۱۰۵۵ کیلوکالری انرژی است و در صورتی که آن را به ۴ قسمت تقسیم کنید، ۲۶۰ کیلوکالری انرژی خواهد داشت. همراه شدن این غذا با کمی سس و ظرفی پر از ماست یا سالاد، میزان کالری دریافتی را به ۴۰۰ کیلوکالری می رساند.

 

res2ran.com