رستوران های ایرانی

غذاهای ملل

طرزتهیه کیک مرغ

کیک مرغ 

مواد لازم

سینه مرغ 2 عدد
ژامبون مرغ

250 گرم

پیازچه نیم کیلو
گردو دویست و پنجاه گرم
نان تست به میزان لازم
ماست یک سوم سس مایونز مصرفی
سس مایونز به میزان لازم
خامه صد گرم

 

طرز تهيه

  1. گردو را ریز خرد کنید، ژامبون مرغ را هم ریز خرد کنید. سپس سیــنه مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و کمی آب لیمو پخت ریشه ریشه کنید. پیازچه ها را شسته و ریز به صورت حلقه حلقه خرد کنید  هم خود پیاز هم برگهای آن را، حالا سس مایونز و ماست و خامه را با هم مخلوط کنید، بهتر است که این سس در چند مرحله و به اندازه کم درست کنید چون میزان مصرفی سس بستگی به مواد شما دارد که چقدر سس جذب کند.
  2. حالا همه مواد خرد شده را باهم داخل آسیاب سبزی خورد کن آکا بریزید، سس را به نسبت یک به سه ماست و سس به مواد اضافه کنید تا مایه کیک به صورت ملات نرم در بیاید.
  3. حالا لبه های قهوه ای نان تست را بریده، نان های تست را یک ردیف منظم کف ظرف بچینید، حالا از موادی که آماده کرده اید یک لایه دو سانتی روی نان ها بمالید، وقتی تمام سطح نان تست ها را با مایه پوشاندید حالا یک لایه دیگر نان روی آن به همان ترتیب قرار بدهید، و باز هم روی آن را با مواد بپوشانید، دوباره روی مواد را با نان بپوشانید.
  4. بهتر است که کیک همین دو طبقه باشد، اگر ارتفاع کیک بیش از این بشود ممکن است لایه های کیک از هم جدا بشوند، روی لایه آخر و دیواره اطراف را با سس مایونز بپوشانید، برای رنگی کردن لایه روی کیک می توانید از آب هویج، آب لبو، آب تره، سس گوجه فرنگی و... استفاده کنید.
  5. حالا دیواره های اطراف کیک را با کاهوی ریز خرد شده یا همان پیازچه های خرد شده تزئین کنید، روی کیک را هم با سلیقه خودتان با هویج رنده شده یا پودر گردو یا پیازچه و یا هر مواد دیگری که عطر و طعم کیک را تغییر ندهد می توانید تزئین کنید.
res2ran.com