رستوران های ایرانی

غذاهای ملل

فطایر

 فطایر

مواد لازم

آرد 500 گرم
شیر خشک 2 قاشق غذاخوری
خمیر مایه 1 قاشق غذاخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
تخم مرغ 1 عدد
روغن مایع یا زیتون 1/4پیمانه
آب گرم 1پیمانه

 طرز تهيه

  1. ابتدا خمیر مایه و شکر و نصف پیمانه آب گرم را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید که خمیر مایه عمل بیاید.
  2. روغن مایع و تخم مرغ و و نصف دیگر آب گرم را با هم مخلوط کنید و سپس به مخلوط آرد و شیر خشک و نمک اضافه کنید خمیر مایه عمل آمده را هم به باقی مواد اضافه کنید خوب مواد را با هم مخلوط کنید و روی سطح تمیز خمیر را ورز دهید.
  3. باید به یک خمیر کاملا صاف و لطیفی برسید. و سپس در یک ظرف کمی روغن بریزید و خمیر را در آن بغلتانید و اجازه دهید تا زمانیکه حجم آن دو برابر میشود استراحت کند
  4. نکته :(من همیشه از سبوس در تمام غذاهایی که با خمیر درست میشود استفاده میکنم دوست داشتید1 تا 2 قاشق غذاخوری سبوس به آردتان اضافه کنید)
  5. (این میزان آب برای تهیه خمیر من کافی بود و نیاز به اضافه کردن آرد بیشتر و یا آب بیشتر نبود چون با همین میزان مواد خمیر کاملا لطیف و یکدستی درست شد. ولی با توجه به متفاوت بودن آردها و میزان رطوبت هوا اگر دیدید خمیر چسبنده هست روی سطح کار را کم کم آرد بپاشید تا با ورز دادن چسبندگی برطرف شود اگر خمیر خیلی سفت و به نظر خشک بود خیلی کم آب اضافه کنید)
  6. برای مواد داخلی گوشت چرخکرده را با پیاز تفت دادم به آن فلفل دلمه ایی زرد و قرمز را که نگینی خرد شده بود اضافه کردم.
  7. نمک ،فلفل سیاه، پاپریکا و پودر زنجفیل اضافه کردم و در آخر جعفری و گشنیز تازه خرد شده به همراه ذرت با مواد تفت دادم و خمیر را بعد از استراحت پیچاندم و در فر 180 درجه برای 30 دقیقه گذاشتم تا پخته شوند.
  8. زمان برای فر شما ممکن هست بیشتر یا کمتر باشد پس در حین پخت فطایر را چک کنید
res2ran.com