رستوران های ایرانی

نکات آشپزی

فوت و فن های ته چین خوشمزه

 

فوت و فن هاي ته چين خوشمزه،www.res2ran.com

فوت و فن هاي ته چين خوشمزه

 

1. پیشنهاد میشود ته چین را داخل ظرفی مانند ماهیتابه که ارتفاع کمی دارد آماده کنید ، با این روش ته دیگ بیشتر و برشته تری خواهید داشت.

 

2. مرغ یا گوشتی که برای ته چین در نظر گرفته میشود باید کاملا مغز پخت شده باشد و آب گوشت به خورد گوشت یا مرغ رفته باشد ، مرغ یا گوشت پخته برای ته چین مناسب تر است و استفاده از گوشت یا مرغ سرخ شده پیشنهاد نمی شود.

 

3. در تهیه ته چین میتوانید از تخم مرغ کامل یا فقط زرده تخم مرغ استفاده کنید ؛ به ازای 1 تخم مرغ کامل 2 عدد زرده تخم مرغ جایگزین می شود.

 

4. ته چین دارای دستورهای متنوعی است اما در کل به ازای هر 1 لیوان برنج آبکشی شده 1 لیوان ماست خامه ای نیاز است ( در بعضی دستورها بسته به مقدار تخم مرغ ، مقدار ماست کمتر یا بیشتر می شود ).

 

5. برای ته چین حتما از زعفران مرغوب استفاده کنید تا عطر آن در ته چین به خوبی احساس شود ، زعفران را خوب دم کنید سپس اضافه نمایید.

 

6. به جای کره در ته چین میتوانید از روغن جامد یا روغن مایع استفاده کنید ، استفاده از روغن کرمانشاهی نیز طعم بسیار خوبی به ته چین خواهد داد.

 

7. سس زعفرانی را میتوانید با کل برنج مخلوط کنید یا نصف با برنج و نصف با گوشت یا مرغ ریش ریش شده مخلوط کنید.

 

8. ته چین باید با حرارت بسیار ملایم و یکنواخت و در مدت زمان 1 – 2 ساعت آماده شود ، البته پیشنهاد می شود برای ته چین از فر استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

 

9. برای پخت ته چین در فر ، ته چین را داخل قالبی که میخواهید بریزید و روی آن را با آلمینیوم بپوشانید ، روی آلمینیوم را با چاقو چند سوراخ ایجاد کنید و داخل فر با دمای متوسط قرار هید.

 

 

 

res2ran.com