رستوران های ایرانی

پیش غذا

دو سوپ مناسب ماه رمضان

 

 دو سوپ مناسب ماه رمضان،www.res2ran.com

دو سوپ مناسب ماه رمضان

 

از آنجا که سوپ ترکیبی سبک تر و آبکی تر از آش است و امسال ماه رمضان هم همچنان در تابستان با روزهای بلند و شب های کوتاه قرار داریم، که قرار است با فاصله کمی بعد از افطار شام هم بخوریم پس پیشنهاد می کنیم به جای آش سوپ بخورید.

 

دو سوپ مناسب ماه رمضان،www.res2ran.com 

1. سوپ جو با سس سفید

2 پیمانه بلغورجو را با مقدار مناسبی آب‌جوش روی حرارت بگذارید تا بپزد. 2 عدد هویج متوسط را پوست گرفته و درشت رنده کنید. آن را به همراه 1 پیمانه قارچ ورقه‌ای خردشده به بلغور پخته بیفزایید. وقتی مواد پختند، سس سفید را آماده کنید. 3 قاشق سوپخوری آرد را با کمی شیر حل کنید. حدود 1 پیمانه شیر به آن بیفزایید و روی حرارت بگذارید تا آرام آرام بجوشد. دائم هم بزنید تا یکنواخت و غلیظ شود. وقتی سس کمی غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید. 25 گرم کره، کمی نمک و فلفل سیاه به سس بیفزایید. سس آماده را به سوپ اضافه و خوب مخلوط کنید. کمی صبر کنید تا سوپ با سس هم مدتی بجوشد. سوپ آماده را با کمی برگ جعفری خردشده و آب‌لیمو سرو کنید.

نکته: به جای بلغورجو از پرک آن هم می‌توانید استفاده کنید که سرعت کار بیشتر می‌شود.

دو سوپ مناسب ماه رمضان،www.res2ran.com 

 2. سوپ سبز نخود و نعنا

1 عدد پیاز متوسط را خرد کنید و به همراه 2 قاشق سوپخوری روغن زیتون روی حرارت تفت دهید. 2 عدد تره‌فرنگی را هم خرد کنید و به پیاز بیفزایید و هم بزنید. 700 گرم نخود را هم افزوده و بعد از پودر کردن 2 عدد قرص عصاره سبزیجات به قابلمه،‌ 5/3 پیمانه آب هم بیفزایید و در قابلمه را بگذارید تا سبزیجات خوب بپزند. 4/1 پیمانه برگ نعنا را هم با کمی فلفل به سوپ اضافه کنید. بعد ازپخت کامل نخود‌ها، سوپ را در مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید. برای سرو روی آن را با تکه‌های نان برشته تزیین کنید.

 

منبع: جام جم

 

res2ran.com