رستوران های ایرانی

غذاهای سنتی

طرز تهیه پلو با سبزی متفاوت

 طرز تهیه پلو با سبزی متفاوت،www.res2ran.com

طرز تهیه پلو با سبزی متفاوت

همیشه سبزی پلو را با سبزی هایی که معمولا از آنها برای تهیه سبزی پلو استفاده می کنید، درست نکنید. این بار آن را با یک سبزی دیگر درست کنید. برگ مو یکی از سبزیجاتی است که طعم متفاوتی به برنج شما می دهد و آن را متفاوت می کند.

 

مواد لازم برای 3 نفر 

برنج ۳ پیمانه
مرغ بدون استخوان 250 گرم
برگ مو خرد شده 400 گرم
پیاز خرد شده ۱ عدد
سس سویا 1 قاشق سوپ خوری
لیمو عمانی 1 قاشق سوپ خوری
روغن به میزان لازم
 نمك و فلفل و زعفران به میزان لازم

طرز تهیه

  1.  برنج را بعد از شست و شو با مقدار کافی آب و کمی نمک خیس کنید. سینه مرغ را به صورت تکه‌های مکعبی بزرگ خرد کنید، سپس با پیاز خرد شده، سویا سس، نمک، فلفل و پودر لیمو عمانی آن را به مدت 2 ساعت مزه دار کنید. برگ مو ها را بشویید و آنها را در سبدی بریزید تا آب اضافی آنها گرفته شود، سپس خرد کنید. برگ مو های خرد شده را با مقدار کمی آب بپزید
  2.  در این مرحله در یک قابلمه مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. آبی که برنج داخل آن خیس خورده را دور ریخته و سپس برنج را داخل آب جوش بریزید و صبر کنید تا آماده آبکشی شود. بعد از اینکه برنج آماده شد، آن را آبکشی کنید. 
  3. ته دیگ مورد نظرتان را انتخاب کنید. (سیب زمینی، نان ، برگ مو یا برنج) ،سپس آن را ته قابلمه تان قرار دهید. اکنون برگ موهای خرد شده را  لابه لای برنج همراه با کمی پودر لیمو عمانی داخل قابلمه ریخته و سپس آن را دم کنید.
  4. در یک تابه مقداری روغن بریزید، سپس تکه های مرغ را داخل آن سرخ کنید. بعد از اینکه برنج آماده شد، مقداری از آن را با زعفران محلول در آب مخلوط کنید. اکنون برنج را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید، آن را با برنج زعفرانی و تکه های مرغ تزیین کرده و سرو کنید.
  5. نکته :
  6. برگ مو های خرد شده را  به جای اینکه بپزید، بخار پز هم می توانید بکنید.


 

res2ran.com