رستوران های ایرانی

جالب و خواندنی

کشورهایی با بالاترین سرانه مصرف فست فود

 

کشورهایی با بالاترین سرانه مصرف فست فود،www.res2ran.com

کشورهایی با بالاترین سرانه مصرف فست فود

کشورهای بزرگی در دنیا هستند که بالاترین مصرف فست فود را دارند و بیشترین سرانه مصرف این خوراک را دارند. در این گزارش با کشورهایی آشنا می شوید که سالانه بیشترین هزینه را برای خرید فست فود صرف می کنند.

فست فود غذای قرن بیستم است . محبوبیت فست فود  در کشورهای مختلف جهان متفاوت است. این غذاها به دلیل استفاده از انواع ادویه و روغن طعمی فراموش نشدنی دارند. همچنین استقبال از این غذاها باعث شده رستورانهای فست فود نیز راه اندازی شوند.  کشورهای بزرگی در دنیا هستند که بالاترین مصرف فست فود را دارند و بیشترین سرانه مصرف این خوراک را دارند. در این گزارش با کشورهایی آشنا می شوید که سالانه بیشترین هزینه را برای خرید فست فود صرف می کنند.

ایالات متحده

ایالات متحده بالاترین مصرف فست فود را در جهان دارد. این کشور مهد بزرگترین رستورانهای فست فود همچون کنتاکی، وندی، مک دونالد و غیره است. در این کشور برگر بیشتر از هر غذای دیگری محبوبیت دارد. از سال 1970 تاکنون مصرف فست فود در آمریکا سه برابر شده است. هر آمریکایی سالانه 291 دلار و 70 سنت برای خرید فست فود هزینه می کند.

کانادا

کانادا از بزرگترین مصرف کنندگان فست فود در جهان است. تیم هوستون بزرگترین رستوران زنجیره ای فست فود در کانادا است. مردم کانادا ترجیح می دهند غذای خود را به شکل بسته بندی و سریع بخورند. هز کانادایی سالانه 196 دلار و 30 سنت برای خرید فست فود هزینه می کند.

سوئد

فست فود در سوئد محبوبیت زیادی دارد. بیشتر مردم سوئد با رستوران زنجیره ای مک دونالد آشنا هستند. این رستوران آمریکایی 28 درصد بازار فست فود سوئد را دارد. هر سوئدی سالانه 175 دلار و 20 سنت برای خرید فست فود هزینه می کند.

استرالیا

در سال 2011 مردم استرالیا 37 میلیارد دلار برای خرید فست فود هزینه کرده بودند. این کشور همواره در فهرست پرمصرف ترین کشورها قرار داشته است. هر استرالیایی در سال گذشته156 دلار و 40 سنت برای خرید فست فود هزینه کرده است.

فنلاند

در دهه های گذشته مردم فنلاند با مشکل اضافه وزن مواجه شده اند که علت آن مصرف بالای فست فود عنوان شده است. همچنی فست فود باعث شده مردم فنلاند از تنوع غذایی کمتری برخوردار باشند. هر فنلاندی سالانه 127 دلار و 30 سنت برای خرید فست فود هزینه می کند.

ایرلند

این کشور کوچک در شمال انگلستان از 15 سال گذشته رشد چشمگیری در مصرف فست فود داشته است. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی نسبت به مصرف بالای فست فود در این کشور هشدار داده بود. هر ایرلندی در سال 124 دلار ئ 90 سنت برای فست فود هزینه می کند.

فرانسه

مردم فرانسه همواره به تنوع غذایی خود می بالد ولی این ملیت نیز از رخنه فست فود در امان نمانده و مردم آن بیشتر اوقات از فست فود استفاده می کنند. از 16 سال گذشته مردم فرانسه توجه زیادی به مصرف فست فود نشان داده اند. هز فرانسوی سالانه 116 دلار و 10 سنت برای خرید فست فود هزینه می کند.

نیوزلند

در سال 2012 مردم نیوزلند بیش از یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای خرید فست فود هزینه کردند. پیتا پیت و هابیچوال فیکس دو رستوران زنجیره ای بزرگ فست فود در نیوزلند است که بیشتر غذاهای خود را به شکل آماده سرو می کند. مردم نیوزلند سالانه 100 دلار برای خرید فست فود هزینه می کنند.

سوئیس

مک دونالد با 150 شعبه بزرگترین رستوران زنجیره ای فست فود در سویس است. مردم سوئیس نیز علاوه بر این رستوران برای صرف فست فود از برگر کینگ استفاده می کنند. هر سوئیسی سالانه 95 دلار و 30 سنت برای فست فود هزینه می کند.

نروژ

مردم نروژ برای هر مصرف هر خوراکی به میزان کالری آن توجه می کنند. این حالت در مورد مصرف فست فود هم صحت دارد و معمولا در مک دونالد از کم کالری ترین فست فود استفاده می کنند. با این حال هر نروژی سالانه 88 دلار برای فست فود هزینه می کند.

 

 

res2ran.com