رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه و دستور پخت خورشت فسنجان

خورشت فسنجان,www.res2ran.com

مواد لازم

مرغ 1عدد
رب انار به میزان لازم
مغز گردو 150 تا 200 گرم
پیاز 1 عدد
شکر مقداری(در صورت نیاز)
آب  به اندازه کافی
زردچوبه 1قاشق چایخوری
نمک به اندازه کافی

 

طرز تهيه

  1. مرغ را در قابلمه بگذارید و آب روی آن بریزید، پیاز را چهار تکه کنید و داخل قابلمه بیندازید، یک قاشق چای خوری زردچوبه به آن بیفزاید و بگذارید روی حرارت ملایم بپزد. وقتی مرغ چنان پخته شد که بتوان گوشت آن را از استخوان جدا کرد مرغ را از روی اجاق بردارید و گوشت آنرا از استخوان جدا کنید و داخل قابلمه بریزید. 
  2. مغز گردوها را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید. یک یا دو لیوان رب انار به آن بیفزاید. مقدار رب انار بستگی به غلظت آن دارد، اگر غلیظ است یک لیوان کفایت می‌کند، اگر از رب انارهای آماده است که از بازار تهیه می‌کنید، معمولا یک شیشه آن را نیاز دارید.معمولا رب اناری را که در منزل تهیه می‌کنند بسیار غلیظ است و یک لیوان آن کافی است.
  3.  در هر صورت اگر شک داشتید مقدار یک لیوان بریزید و بعد از اینکه ده دقیقه‌ای جوشید مزه کنید تا مشخص شود که کافی است یا نه. رب انار را در آخر هم می‌توانید تنظیم کنید کافی است یکی دو دقیقه در آخر کار با مرغ بجوشد. بهتر است مقدار کمتری بریزید و بعد تنظیم کنید اگر مقدار آن زیاد باشد بعدا باید با شکر مزه آنرا تنظیم کنید
  4. حالا بگذارید مرغ و دیگر مخلفات بجوشد، مدت آن باید تا آن اندازه طولانی باشد که روغن بیندازد، مغز گردو پس از اینکه مدتی جوشید روغن می‌اندازد و همچنین نرم می‌شود. پس از اتمام، فسنجان را مزه کنید، باید مقدار کمی نمک بریزید تا مزه‌های موجود در فسنجان را احیا کند. 
  5. پس از مزه کردن اگر زیاد از حد ترش بود باید با مقدار کمی شکر آنرا تنظیم کنید. شکر برای شیرین کردن فسنجان نیست، مقدار کمی شکر تنها برای این است که ترشی مزه فسنجان را تقلیل بدهید. بعضی رب انارها ترش نیستند و در نتیجه امکان دارد اصلا نیازی به شکر نباشد. هنر فسنجان درست کردن در همین تنظیم مزه آن است، در این کار دقت کنید.


 

 
نظرات ارسال شده ( 7 )
  • مژگان  در تاریخ 12 آذر 1391 :

    باسلام، خيلي خوب بود، خيلي دوست داشتم طرز پختشو ياد بگيرم، و الان ياد گرفتم. مرسي


  • نازی  در تاریخ 25 بهمن 1391 :

    بسیار عالی بود .ممنون


  • فریناز  در تاریخ 15 مهر 1392 :

    افتضاح بود


  • الهام  در تاریخ 15 دی 1392 :

    با سلام لطفا طرز تهيه فسنجان با چرخكرده رو هم آموزش بديد با تشكر


  • بچه بابام  در تاریخ 9 فروردین 1393 :

    حرفه اي نبود..


  • یگانه  در تاریخ 26 اردیبهشت 1393 :

    خوب بود مرسی.


  • مهنا  در تاریخ 4 شهریور 1393 :

    سلام از شما ممنونم لمرو ناهار بامنه و بلد نبودم فسنجان درست کن خیلی عالی بود ....


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
خوراک رست بیف

رستوران های ایرانی © 2009