رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه قارچ شکم پر(استاف مشروم)

استاف مشروم,www.res2ran.com

 

مواد لازم برای 4 نفر  

قارچ بزرگ 8 عدد
کرفس یک ساقه
پیازچه چند عدد
کدوی سبز تعدادی
هویج تعدادی
مغز نان فانتزی یک پیمانه
ریحان خرد شده 2 قاشق سوپ‌خوری
رب گوجه‌فرنگی یک قاشق سوپ‌خوری
پنیر چدار رنده شده 75 گرم یا سه چهارم پیمانه
آب‌جوش دوسوم پیمانه 
قرص عصاره مرغ نصف قرص

 

طرز تهيه

  1. پایه‌های قارچ‌ها را پس از جدا کردن به صورت نگینی خرد کنید، سپس روغن زیتون را در تابه‌ای بریزید و روی شعله متوسط اجاق گاز داغ کنید. 
  2. پس از آن،پایه های قارچ را همراه کرفس، هویج، کدو و پیازچه در روغن بریزید و به مدت 5دقیقه این مخلوط را تفت دهید.مغز نان، ریحان خرد شده و رب گوجه‌فرنگی را همراه نمک و فلفل به مخلوط فوق اضافه کنید و یکی دو دقیقه تفت دهید و بعد از آن  قارچ‌ها را در ظرف گود مخصوص فر قرار دهید و داخل هر کدام را با مقداری از مخلوط سبزیجات پر کنید و در پایان سطح سبزیجات را با مقداری پنیر رنده شده بپوشانید.
  3. آب و قرص عصاره مرغ را با هم در ظرفی مخلوط کنید و روی قارچ‌ها بریزید. حالا ظرف را داخل فر که از یک ربع پیش روی 220 درجه سانتی‌گراد یا 425درجه فارنهایت یا شماره 7 گرم کرده بودید، به مدت 20دقیقه حرارت دهید تا قارچ‌ها پخته و پنیر روی آنها نیز آب شود.
  4. مواد درون قارچ را به سلیقه خود می توانید تغییر دهید,می توانید از جعفری خرد شده,سیر له شده و کمی آبلیمو نیز در مواد درون قارچ استفاده کنید.همچنین می توانید قبل از قرار دادن قارچها در فر آنها را با کمی روغن زیتون یا کره چرب کنید.

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 2 )
  • مهدیه  در تاریخ 10 مرداد 1391 :

    سلام.نماز روزه هاتون قبول.... جالب بود و کلی به دردم خورد.....چون مامان من عاشق کرفس و امروزم سالگرد ازدواجشونه و انو امشب میخوام براش درست کنم......


  • نیکو  در تاریخ 19 شهریور 1392 :

    اگه یک عصاره با کیفیت می خواید به شما عصاره های الیت رو معرفی میکنم.


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
خوراک چاینیز فود

رستوران های ایرانی © 2009