رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه ماهی سفید

ماهی سفید 

مواد لازم

ماهی سفید در حدود5/1 کیلو 1 عدد
پیاز 1 عدد
روغن مایع ذرت مقداری
سبزی معطر،گردوی چرخ شده هر کدام 250 گرم
رب انار 2/1 پیمانه
روغن زیتون 3/1 پیمانه
آبلیمو 3/1 پیمانه
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهيه

  1. گوش ماهی را باز می کنیمن , محل اتصایل آبشش ها را می بریم . آبشش های ماهی را در آورده و به دقت از داخل گوش و دهان تمیز کنید. با نوک کارد , فلس های ماهی را می گیریم . زیر شکم ماهی را سر تا سر چاک داده , محتویات داخل شکم ماهی را خالی می کنیم.
  2. ماهی را به دقت می شوییم و خشک می کنیم . اشپیل ماهی را در صافی ریخته و با دست ماساژ می دهیم تا پوست آن جدا شود . پیاز را خلال کرده در روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود. اشپیل ماهی را به آن اضافه کرده , تف می دهیم . سبزی را به دقت تمیز کرده , می شوییم و خشک می کنیم.
  3. سپس سبزی را ریز خرد کدره آن را به اشپیل ماهی و پیاز سرخ شده اضافه می کنیم و کمی تف می دهیم . گردوی چرخ شده , رب انار و کمی نمک و فلفل نیز اضافه کرده , ماهی را به وسیله آبلیمو وروغن زیتون و نمک و فلفل , مزه دار می کنیم.
  4. به طوری که تمام سطح روی آن و داخل شکم ماهی با این مواد مزه دار شود.بعد روی سطح بدن ماهی را با چاقو چند برش داده , داخل شکم آن را با موادی که آماده شده پر کرده, می دوزیم . روی ماهی را می توانیم کمی زعفران حل شده در آب جوش بمالیم.
  5. بعد آن را در سینی فر چرب شده قرار داده و در فری که با 350 درجه فارنهایت گرم کرده ایم , قرار می دهیم.تا کاملاً طلایی شود . قبل از اینکه در فر قرار بدهیم . یک چاک در دهان ماهی ایجاد کرده , یک تکه نخ را از دهان ماهی رد کرده به دم آن متصل می کنیم و گره می زنیم تا ماهی کمی حالت به خود بگیرد وشکل ظاهری آن زیباتر شود
 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
پیش غذا کبه برشته

رستوران های ایرانی © 2009