رستوران های ایرانی شیراز

طرز تهیه و دستور پخت پیتزا اسفناج

پیتزا اسفناج,www.res2ran.com

مواد لازم برای خمیر 

 شیر ولرم 1 پیمانه
شکر   1 قاشق چای خوری
خمیر مایه 1 قاشق سوپ خوری
روغن مایع      1/2 پیمانه
نمک 1/4   قاشق چای خوری
آرد به میزان لازم

 

مواد لازم برای پیتزا

اسفناج 700 گرم
روغن مايع به مقدار لازم
پياز  1 عدد
سير  2 حبه
نمک و فلفل قرمز به ميزان لازم 
سس گوجه فرنگي به ميزان لازم 
پنير موتزارلا  150 گرم
پنير گودا  100 گرم
آویشن 1 قاشق چايخوري
روغن زيتون 4 قاشق سوپخوري

 

طرز تهيه

  1. برای تهیه خمیر پیتزا: آب و شکر را مخلوط کرده و پس از حل شدن شکر , خمیر مایه را افزوده و به مدت 7 دقیقه کنار می گذاریم تا 2 برابر گردد.
  2. روغن مایع ،نمک، و شیر را داخل ظرف ریخته و خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه می کنیم وقتی مواد با هم مخلوط شدند آرد را کم کم به آن می افزاییم تا خمیری لطیف بدست آید. روی خمیر را پوشانده  به مدت 20 دقیقه در جای گرم  می گذاریم تا ور بیاید. سپس آماده است تا مواد پیتزا را روی آن بریزیم
  3. اسفناج را پاک کرده، شسته؛ خرد مي کنيم و در قابلمه مي ريزيم تا پخته شود. پس از پخته شدن آب اسفناج را گرفته و در روغن به مدت يک دقيقه تفت مي دهيم. پياز و سير را پوست گرفته، خرد مي کنيم و در کمي روغن تفت داده تا شفاف شود؛ سپس همراه با کمي نمک و فلفل قرمز به اسفناج اضافه مي کنيم
  4. خمير را در ظرفی که کف آن را با روغن مايع چرب کرده ایم،  پهن مي کنيم و با چنگال سوراخ هايي درخمير ايجاد مي کنيم. روي خميرها را کمي سس گوجه فرنگي ماليده، سپس مخلوط اسفناج را روي آنها مي ريزيم. پنير موتزارلا و گودا را نيز رنده مي کنيم. سپس آویشن را روي مواد پيتزا مي ريزيم. فر را با حرارت 350 درجه فارنهايت گرم نموده،ظرف پيتزا را در طبقه وسط فر به مدت 25 الي 30 دقيقه قرار مي دهيم.
  5. سپس از فر بيرون آورده پنيرهاي رنده شد را روي آن پاشيده و روغن زيتون را نيز روي پنير مي ريزيم. و دوباره به مدت 5 دقیقه در فر می گذاریم تا پنیر طلایی شود.(برخی  یک  زرده تخم مرغ را نیز وسط پيتزا قرار داده و به مدت 5 دقيقه  در فر می گذارند)

 

 

 

 

 
نظرات ارسال شده ( 0 )
جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
خوراک فلایم استیک

رستوران های ایرانی © 2009