رستوران های ایرانی شیراز

مصاحبه با آقای دلاوری مسئول رستوران بل پاسی

رستوران بل پاسی - رستوران ایتالیایی شیراز res2ran.com

مصاحبه با آقای دلاوری ، مدیر رستوران بل پاسی

در یکی از بعد از ظهر ها به دیدن آقای دلاوری مالک و متصدی رستوران بل پاسی رفتیم و گفتگویی داشتیم با ایشون که سعی کردیم خلاصه ای از اون رو اینجا برای دوستان قرار بدیم .

بل پاسی یعنی چی ؟ و چطور شد این اسم رو انتخاب کردید ؟
بل پاسی یک لغت ایتالیایی هست به معنی قدمهای زیبا ، برای انتخاب اسم با یکی از دوستانم که در دانشگاه زبان ایتالیایی تدریس میکنه و یکی دیگه از دوستانم که در میلان تحصیل میکنه مشورت کردیم . اسمهایی پیشنهاد شد که از بین اون ها بل پاسی انتخاب شد .

چطور تونستید برای اسم ایتالیایی مجوز بگیرید ؟
این اسم هنوز مجوز نداره ، در واقع ما رستوران رو با نام کافی شاپمون همون لاله ثبت کردیم و اکثرا به نام همون تولیپ یا لاله ما رو میشناسن . البته در این زمینه بحث هم شده و این واقعا عجیبه که باید برای رستوران ایتالیایی اسم ایرانی انتخاب بشه ، مثل این میمونه که ما بریم ایتالیا و چلوکبابی بزنیم و یه اسم ایتالیایی روش بذاریم . خنده دار نیست ؟

یه توضیح کلی در مورد رستورانتون بدین ؟
این رستوران غذای ایتالیایی سرو میکنه ، انواع استیک و پاستا . برای پخت پاستا ما دستگاه مخصوص پاستا پز داریم و این باعث میشه طعم پاستا با نمونه های ایتالیایی برابری کنه . استیک های ما توسط اون (oven ) فوق مدرن طبخ میشه ، این اون ایستاده کاملا هوشمند ، از کشور آلمان خریداری شده و سرآشپزمون برای کار با دستگاه یک دوره کامل دیده . دستگاه بر طبق دو عملیات پخت با گاز خشک و پخت با بخار عملیات طبخ را انجام میدهد . سنسور هوشمندی در گوشت قرار میگیرد که پخت گوشت را با توجه به برنامه تنظیم شده اعلام میکند . از قابلیت های جالب دیگر دستگاه امکان گزارش گیری haccp برای کنترل سلامت غذا و همچنین شستشوی خودکار دستگاه می باشد . تمام اعمال دستگاه بدون دخالت دست و بصورت خودکار انجام میشود .

رشنال اون ایستاده رستوران ایتالیایی بل پاسی شیراز res2ran.com


رستوران به دو فضای داخلی و بیرونی تقسیم میشه ، روی نما و دکوراسیون رستوران بسیار کار شده .
منوی غذایی این رستوران بصورت ماهنامه چاپ میشه که در هر شماره علاوه بر منوی غذای رستوران ، درباره غذاها و فرهنگ لغات ایتالیایی نوشته میشه . همچنین در منوی غذایی کالری تمام غذاهای بل پاسی نوشته شده .
مشتری در بل پاسی میتواند نوع طبخ غذای خود را به سلیقه خود تعیین کند . میتواند غذای مورد علاقه به همراه سس دلخواه خود را سفارش دهد و همچنین محتوی بعضی از خوراک ها را به سلیقه خود تغییر دهد . علاوه بر اینکه برخی از غذاهای بل پاسی فقط در همین رستوران در شیراز طبخ میشود .


چرا غذاهای بل پاسی اینقدر گرونه ؟
در ظاهر بنظر میاد ، اگر مقایسه کنید رستورانهای دیگر با اینکه به نظر میرسد غذاهای ارزانتری دارند ، اما توسط میز اردور و سرویس این هزینه را جبران میکنند .

مگه شما حق سرویس نمیگیرید ؟
سرویس داریم تا سرویس . از دستمال سفره و شمع گرفته تا حتی سسی که جدا سرو میشه همه از کیفیت عالی برخوردار هستند ، از بهترین قاشق و چنگالهای آلمانی در سرویس استفاده شده ، به محض نشستن دستمال مرطوب برای شما میاوریم . شما امکان تغییر غذا را بسته به ذائقه تان دارید ، سرو نوشابه دوم رایگان است . علاوه بر این که حتی مشتری در طبخ غذا ها میتواند نظارت کند .

سرویس های رستوران بل پاسی res2ran.com

مثلا به من گیر دادن که چرا فلان غذا همه جا این قیمت است ، در رستوران شما این قیمت ، شما موادی که بنده استفاده میکنم استفاده کنید و بعد ببینید آیا هزینه ها یکی است ؟


پس شما با آزاد شدن قیمت غذاها موافقید؟
به نظر بنده باید تنوع کیفیت و قیمت در شهر باشه تا هرکس با هر سلیقه و ذائقه بتونه رستوران مورد علاقه خودش رو انتخاب کنه . ما در تمام جهان انواع غذاهای با رنج های قیمت متفاوت داریم از غذا با قیمت 1 دلار هست تا 500 دلار . و هر کس بسته به توانایی مالی و ذائقه از این رستوران ها لذت میبره .

 

به عنوان آخرین سوال پیشنهاد میکنید چه کسانی به بل پاسی بیایند ؟ 
از افرادی که دوست دارند غذاهای جدید و ذائقه های جدید رو تجربه کنند و همچنین اونهایی که تمایل به خوردن غذاهای سالم با کالری مشخص دارند و یا ورزشکارها و افرادی که رژیم غذایی دارند دعوت میکنم به این رستوران تشریف بیارن .

--------------------------------------- 

پاورقی : اطلاعات این رستوران را میتوانید در آدرس http://www.res2ran.com/bellpassi  ببینید . 
 

 
نظرات ارسال شده ( 2 )
  • مهسا  در تاریخ 25 شهریور 1389 :

    مرسی از وبسایت و مطالب خوبتون . امیدوارم ادامه دار باشه و بتونه روی فرهنگ غذا در شیراز تاثیر بذاره .


  • ساناز  در تاریخ 29 خرداد 1391 :

    سلام.ممنون از خوندن این مطلب لذت بردم .من از رستوران بل پاسی کلا زاضی هستم و خیلی خوشم میاد ولی این جریان دستمال مرطوب و اینا دیگه مثل اینکه کنسل شده


جستجوی برچسب
اخبار شهر شیراز
تصویر تصادفی
پیتزا مرغ

رستوران های ایرانی © 2009